Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en utskrapning etter missed abortion for 2 uker siden. Var da i uke 12. Blødningene stoppet dagen etter inngrep, men startet igjen for en uke siden. Har gått på pencillin i 1 uke nå, pga mistanke om liten infeksjon (ømhet ved palpering og ruggetest). Har hele denne uken hatt små blødninger av friskt blod, som nå har gått over til misfarget utflod. Har 1 uke igjen av kur, men ingen smerter. Hva er normalt av smerter/utflod/blødninger etter et slikt inngrep. Vet at mange bekymrer seg med meg om disse tingene etter et slikt inngrep. Er 30 år, og dette var mitt første sv. skap.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42829-utskrapning-og-utflodsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det?

På sykehuset kalte de det å rugge på livmormunnen for ruggetesten (om jeg var øm i livmoren eller ei). Palpering i dette tilfellet var å trykke på utsiden av magen for å kjenne hvor livmoren var øm. Jeg er ingen fagperson, så dette er slik jeg har forstått det.

Gjest matilda

Hei! Jeg hadde også en missed abortion, og fikk ganske store smerter etterpå. Lignednde menssmerter, men mye sterkere, samtidig som jeg blødde. Tok kontakt med sykehuset bare noen få dager etter inngrepet. Hadde ikke ifneksjon, men det viste seg at legen ikke hadde fått fjernet hele fosteret. (er visst slikt som skjer det). Dette så de på ny ultralyd. Gikk da i noen dager og blødde ganske kraffig og hadde en del smerter. Husker ikke hvor lenge jeg blødde. Fikk også beskjed om å måle temperaturen, dersom du får feber er det ikke bra! Tror jeg hadde tatt kontakt med lege dersom du er engstelig.

Mette Moen, Gynekolog

Vi sier vanligvis at 2 ukers bloedning er normalt etter en abort, men naar man er kommet saa langt som 12 uker kan det ta lengre tid. Infeksjon kan ogsaa gi bloedning. Hvis det ser ut til aa stoppe opp naa, kan du se det an. Soek evt lege hvis det fortsetter og/eller du faar smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...