Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du nevnte under her i svar på væskefyllt eggleder - IVF at det kan påvirke et slik forsøk negativt.

Hvorfor fokuseres det ikke mer på dette fra fagfolk?

Jeg har selv lest meg til slike negative konklusjoner på nettet nå, og er veldig overraska over manglende informasjon fra IVF avdelingen.

Hvordan fjernes væskefyllte eggledere? Suges væsken ut eller må hele egglederen fjernes kirurgisk? Og hvor lang tid tar inngrepet, hvordan foregår det og hvor lenge må man vente i etter tid før man utfører et IVF forsøk? Dessuten, kan slike væskefyllte eggledere tømmes og heles av seg selv?

Takk for ditt ærlige svar tidligere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42873-oppf%C3%B8lgingssp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Foerst maa jeg opplyse deg om at jeg ikke er IVF ekspert, men har hoert fra mine kolleger at en undersoekelse tyder paa at det er bedre resultater naar en sactosalpinx fjernes. Det maa imidlertid skje ved en operasjon, laparoskopi, i full narkose, det krever sykehusopphold og sykmelding. Man er derfor tilbakeholdende med aa gjoere et slikt inngrep rutinemessig uten at det foreligger mer dokumentasjon. Jeg synes du skal diskutere det med dine IVF-leger som helt sikkert er mer oppdatert enn jeg er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...