Gå til innhold

p-pilleslutt og sterke blødninger

Anbefalte innlegg

Sluttet å ta p-pillen helt i begynnelsen av et brett (etter 5 piller), da jeg nå ønsker å bli gravid. Skulle kanskje tatt brettet ut, men tenkte ikke på det da jeg sluttet, siden det likevel var så tidlig i brettet.

Ble ferdig med blødning for ca 2 uker siden gikk på pillen i fem dager før jeg sluttet, og fikk så enda en blødning nå for 3 dager siden. Blør nå kraftig (mye mer enn det jeg har gjort siden jeg startet å bruke pillen for 2 år siden (bruker Diane).

Nå lurer jeg på om det kan være farlig å slutte så tidlig i et brett, og om det etter dette kan ta lenger tid før jeg vil kunne få eggløsning og evt mensen - eller har måten jeg sluttet på ikke innvirkning på dette?

Er det normalt å få blødning så fort etter å ha sluttet på pillen - når jeg da bare hadde spist 5 piller?

Jeg har i tillegg nå menstruasjonssmerter, noe jeg aldri før har hatt (ikke engang før jeg begynte på p-pillen). Er dette normalt?

Da jeg begynte på Diane (for 2 år siden) sa min gynekolog at jeg måtte få Pergotime (eller lignende) når jeg ønsket å få barn. Hun sa at dette ville hjelpe meg siden jeg har en overvekt av det mannlige kjønnshormon (hun tok ingen blodprøve eller noe sånn, men hun sa hun så fordi jeg hadde cyster på eggstokkene, og økt hårvekst++.

Bør jeg nå gå til legen for å få resept på dette middelet med en gang?

(tok en abort for 3 år siden, altså før min gynekolog sa dette)

Er ganske utålmodig - ikke bare på grunn av at jeg vil ha barn så fort som mulig, men også fordi det nå passer veldig bra pga den jobbsituasjonen jeg er i akkurat for øyeblikket. Ønsker ikke å måtte vente i flere mnd før "noe skjer"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42874-p-pilleslutt-og-sterke-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skulle ikke bety noe aa stoppe med pillene midt paa brettet, man vil da vanligvis faa en liten bloedning. Hvis du har en hormonforstyrrelse som din lege har antydet, saa vil det ofte gi uregelmessige bloedninger. Hvis det ikke ordner seg i loepet av et par maaneder, boer du soeke lege for utredning og evt behandling. Pergotime brukes for aa faa i gang eggloesning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...