Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år som mistet mensen sommeren 97, har siden da vært under utredning for chusing syndrom og andre hormonellesykdommer. Har vært flere ganger innlagt på forskjellige sykhus . I høst fikk jeg diagnosen PCO av en endokrinolog som 14 daget senere tok diagnosen tilbake. Nå i januar var jeg hos en annenendokrinolog og han sa at han hadde visst om denne diagnosen siden 97, dette er første gang han har nevnt dette for meg og verken fastlegen eller psykologen min har fått beskjed om dette. Nå går jeg på p-piller, er det noe jeg kan gjøre for å få denne diagnosen bekreftet eller avkreftet?

Itillegg har jeg siden mai hatt konstant garnerellainfeksjon, på det værste er jeg bra i 3 dager etter en kur også kommer infeksjonen tilbake. Har du noen gode råd om hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen eventuelt forebygge ny infeksjon etter en kur?

Har fast partner og han behandles også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42886-pco-og-garnerella/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg foreslaar at du bruker soekeordet PCO eller PCOS saa faar du mye informasjon. Det er flere ting som skal til for at man kan stiller diagnosen, og det er mulig du oppfyler noen krav, men ikke alle. Man kan ikke utrede deg naar du staar paa p-pille (som brukes ved behandling av symptomene ved PCOS.)

Gardnerella (bakteriell vaginose) kommer meget ofte tilbake etter avsluttet kur. Faa evt resept paa skjedekrem (Dalacin) og bruk den et par dager hvis du faar symptomer paa nytt. Partner skal ikke behandles, det er ikke en seksuelt overfort sykdom, det dreier seg om en ubalanse i din skjede,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42886-pco-og-garnerella/#findComment-161424
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...