Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser i Trine Endsjøs svar til Massi 7.2. at hun mener lege/jordmor kan sjekke om fødselen er i gang. Jeg er i uke 38 nå, og har hatt kynnere i flere måneder. Det har gått greit, selv om jeg er litt lei av å stoppe opp med jevne mellomrom hver gang jeg prøver å gjøre noe nyttig i huset :-)

Siste to ukene har det derimot vært mer rie-drag over smertene, noe jeg har sagt til legen ved kontroll. Riene kommer med ujevne mellomrom og slimproppen har ikke gått. Jeg lurte på om hun kunne undersøke om det var noen åpning på gang slik at jeg var litt forberedt. Men den gang ei! GU var ikke å anbefale så ofte, var svaret jeg fikk. Ofte er kanskje et relativt begrep, sist jeg hadde GU var på min første kontroll omtrent i uke 10.

Har født 4 barn før, så jeg kjenner forskjellen på ri og kynner tror jeg. Er ikke så voldsomt redd for at det skal skje ting for raskt heller, jeg har aldri brukt under 2 døgn på en fødsel. Men så er det jo det at ingen fødsel er lik da..... Og legger jeg sammen alle timene med rier den siste tiden har jeg vært fødeklar minst mine tilmålte to dager :-)

Lang utredning for å få svar på et enkelt spørsmål: Er det vanlig at legen vil holde seg unna sjekking av åpning? Og i tilfelle svaret er ja; Hvorfor??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42898-gu-f%C3%B8r-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är inte vanligt att doktorn eller jordmor vill undvika en gynundersökning , vid tiden runt termin. Jag tror att många inte gjör det föränn man har kommit till termin, om det inte finns någon speciell anledning. En undersökning skall alltid föranledas av någon anledning då det innebär en lilten risk för infektion. Det är också vanligt att man kan få en liten blödning efter undersökningen, då livmoderhalsen är mycket lättblödande . Blir blödningen stor, så får man ju dessvärre in på sjukhuset för en undersökning. Detta är antagligen anledningen till att en del doktorer och jordmödrar inte önskar att utföra undersökningen i "onödan". Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...