Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenner ikke på kona lenger. Null lyst, det er bare ydmykende. Etter 10-15 års ekteskap med måtelig god sex, er den siste rest av min lyst forsvunnet. Dette skjedde for 1-2 år siden etter at hun begynte å avvise enhver tilnærming. For en stund siden innrømmet hun at hun aldri hadde vært interessert i sex, men nå som dette har ført til ekteskapskrise, sier hun plutselig at hun er interessert allikevel. Men jeg tror ikke på henne, for når jeg har tatt motet til meg å prøvd, er det helt åpenbart at hun ikke er interessert. I hennes øyne besitter jeg tydeligvis hverken sex appeal eller teknikk. Andre kvinner, derimot, finner meg attraktiv. Det føler jeg meg sikker på. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42903-null-lyst-p%C3%A5-kona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Skjønner at du føler deg såret, ydmyket og "bedratt" etter en slik uttalelse og etter stadig avvisning. Enten må dere begynne på nytt med blanke ark og slå en strek over din sårhet og over hennes uttalelse eller så kommer dere ganske sikkert til begge å gå i skyttergravene.

Skal forholdet deres ha en sjanse må hun finne tilbake lysten og lekenheten god sex krever. Dere må komme inn i en god sirkel hvor begge er ærlige og forteller akkurat hva som kjennes godt og se om ærligheten gir god sex for begge. Om hun onanerer kan hun vise deg hvordan hun tilfredstiller seg selv og dere kan bruke hennes erfaringer her til å bygge opp en ny seksualitet. Tror dere kan ha godt av å lese boka mi "Sex – ja takk!" i fellesskap. Den kan lånes på de fleste bibliotek. En dansk leser beskriver hva felles lesning kan gjøre for et forhold http://www.bogguide.dk/meninger.asp?ID=2143

Så må dere finne ut om det er andre problemer i forholdet som gjør at hun ikke føler lyst. Bruker hun seksuell avvisning for å signalisere at noe annet ikke fungerer – eller har dere for eksempel blitt så gode venner at dere har utviklet et "søskenforhold" slik at spenningen har forsvunnet? Det er mulig dere kan få hjelp til å sortere ut hva som er hva på et familierådgivingskontor. Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42903-null-lyst-p%C3%A5-kona/#findComment-160684
Del på andre sider

Skjønner at du føler deg såret, ydmyket og "bedratt" etter en slik uttalelse og etter stadig avvisning. Enten må dere begynne på nytt med blanke ark og slå en strek over din sårhet og over hennes uttalelse eller så kommer dere ganske sikkert til begge å gå i skyttergravene.

Skal forholdet deres ha en sjanse må hun finne tilbake lysten og lekenheten god sex krever. Dere må komme inn i en god sirkel hvor begge er ærlige og forteller akkurat hva som kjennes godt og se om ærligheten gir god sex for begge. Om hun onanerer kan hun vise deg hvordan hun tilfredstiller seg selv og dere kan bruke hennes erfaringer her til å bygge opp en ny seksualitet. Tror dere kan ha godt av å lese boka mi "Sex – ja takk!" i fellesskap. Den kan lånes på de fleste bibliotek. En dansk leser beskriver hva felles lesning kan gjøre for et forhold http://www.bogguide.dk/meninger.asp?ID=2143

Så må dere finne ut om det er andre problemer i forholdet som gjør at hun ikke føler lyst. Bruker hun seksuell avvisning for å signalisere at noe annet ikke fungerer – eller har dere for eksempel blitt så gode venner at dere har utviklet et "søskenforhold" slik at spenningen har forsvunnet? Det er mulig dere kan få hjelp til å sortere ut hva som er hva på et familierådgivingskontor. Ønsker dere lykke til!

Takk for ditt svar. Mulig jeg kjøper boken din. Den er sikkert bra. Saken er imidlertid at jeg ikke engang har lyst til å prøve på at det skal fungere. Egentlig ønsker jeg bare å bli fristilt fra det seksuelle. For noe av det som forarger meg mest, er at jeg har forpliktet meg til å være seksuelt trofast mot en kvinne som ikke er interessert. Dette gjør meg irritert, for hun står jo i veien for meg. Likevel har jeg ikke lyst til å skille meg - mest på grunn av barna, men også pga det gjensidige vennskapet, samarbeidsviljen og omsorgen. Av og til funderer jeg på om jeg skal finne en kvinne som er mer seksuelt eh... kompatibel enn min kone. Men det etiske problemet er jo å måtte gjøre det bak hennes rygg, vet du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42903-null-lyst-p%C3%A5-kona/#findComment-160700
Del på andre sider

Annonse

Gjest karpediem

Takk for ditt svar. Mulig jeg kjøper boken din. Den er sikkert bra. Saken er imidlertid at jeg ikke engang har lyst til å prøve på at det skal fungere. Egentlig ønsker jeg bare å bli fristilt fra det seksuelle. For noe av det som forarger meg mest, er at jeg har forpliktet meg til å være seksuelt trofast mot en kvinne som ikke er interessert. Dette gjør meg irritert, for hun står jo i veien for meg. Likevel har jeg ikke lyst til å skille meg - mest på grunn av barna, men også pga det gjensidige vennskapet, samarbeidsviljen og omsorgen. Av og til funderer jeg på om jeg skal finne en kvinne som er mer seksuelt eh... kompatibel enn min kone. Men det etiske problemet er jo å måtte gjøre det bak hennes rygg, vet du.

Det kan kanskje være verdt et forsøk å treffe andre. Jeg har en nesten identisk historie som deg med en avvisende og seksuellt uinteressert kone. Jeg følte meg selv så uønsket og lite tiltrekkende. Jeg kjøpte boken til Gro og den kan jeg trygt anbefale. Det eneste problemet mitt var at det ikke hjalp så mye når det bare var meg som leste det. Kona har likesom bestemt seg for å ikke lese noen bok, ihvertfall når jeg synes det er bra. Det merkelige er at vi har det bra på alle andre områder (?)

Men heldigvis traff jeg en annen kvinne,

som viste en helt annen seksuell interesse for meg enn jeg har opplevet de siste årene. Jeg hadde nesten glemt hvordan det var å ha het lidenskapelig sex. Vi har hatt hemmelige treff i over et halvt år nå, og jeg er i mye bedre humør og føler meg rett og slett bedre på alle måter. Har kuttet ut røyken og tatt av 5 kg. :-)

Men lykken har sin pris. På minussiden så sliter jeg med dårlig samvittighet. Det er vondt å lyge til ens egen kone. Livet er blitt mye mer komplisert. Fremtiden er vanskelig å planlegge. Så noe uforbeholden anbefaling kan jeg ikke gi deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42903-null-lyst-p%C3%A5-kona/#findComment-160842
Del på andre sider

Hei du. Kunne det tenkes at du har noen uvaner som ikke virker tiltalende? Lange tånegler, dårlig ånde, lo i navlen, flass, utslett noen steder, dårlige tenner, ikke renslig, belegg på tunga, ikke ren i ørene, biter negler, eller noe som værre er? (UHU!) Jeg håper du har sjekket dette før du gjør tilnærminger neste gang og ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42903-null-lyst-p%C3%A5-kona/#findComment-160846
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...