Gjest Simfa Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Er det noen her som har tatt behandling i narkose? Er litt redd for at jeg skal våkne midt oppi behandlingen under narkosen (skjer sikkert ikke), må vel ligge i narkose i max 4timer. Jeg skal ta behandling under narkose pga tannlegeskrekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43019-narkosebehandlingnoen-tatt-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firebird Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Ja, jeg har hatt narkosebehandling for tannbehandling en rekke ganger. Det gikk helt fint og jeg har aldri opplevd at jeg har våknet under narkosen. Kanskje du kan be om å få snakke med enten narkoselege/ anestesilegen eller en anestesi sykepleier om at du er redd? De bruker å være veldig greie og de synes ikke at du er pysete fordi du er redd for dette. under narkosen blir man jo overvåket etter beste evne - puls , blodtrykk, respirasjon og øyebevegelser vil fortelle om kroppen har fått for lite eller for mye ( eller akkurat passe) narkosemiddel. Man blir passet godt på og hvis jeg skal snakke ut i fra egne erfaringer , så tror jeg ikke at du har noe å frykte. men som sagt - et godt tips er å få en prat med de som skal gi deg narkosen på forhånd , kanskje de kan berolige deg en tanke bedre. Jeg håper det går bra med deg under narkosen - sov godt og lykke til videre. optimistiske hilsener fra firebird 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43019-narkosebehandlingnoen-tatt-det/#findComment-161077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Ja, jeg har hatt narkosebehandling for tannbehandling en rekke ganger. Det gikk helt fint og jeg har aldri opplevd at jeg har våknet under narkosen. Kanskje du kan be om å få snakke med enten narkoselege/ anestesilegen eller en anestesi sykepleier om at du er redd? De bruker å være veldig greie og de synes ikke at du er pysete fordi du er redd for dette. under narkosen blir man jo overvåket etter beste evne - puls , blodtrykk, respirasjon og øyebevegelser vil fortelle om kroppen har fått for lite eller for mye ( eller akkurat passe) narkosemiddel. Man blir passet godt på og hvis jeg skal snakke ut i fra egne erfaringer , så tror jeg ikke at du har noe å frykte. men som sagt - et godt tips er å få en prat med de som skal gi deg narkosen på forhånd , kanskje de kan berolige deg en tanke bedre. Jeg håper det går bra med deg under narkosen - sov godt og lykke til videre. optimistiske hilsener fra firebird Hvor får man utført slik tannbehandling? Er det bare på Colosseumklinikken på Majorstua, og på Tannlegehøgskolen? Jeg har også tannlegeskrekk, og skulle mer enn gjerne fått gjort unna det meste under narkose... Hvor mye kan evt bli gjort i løpet av én behandling? De må vel nødvendigvis ta mer enn ei fylling, om det trengs? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43019-narkosebehandlingnoen-tatt-det/#findComment-161187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simfa Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hvor får man utført slik tannbehandling? Er det bare på Colosseumklinikken på Majorstua, og på Tannlegehøgskolen? Jeg har også tannlegeskrekk, og skulle mer enn gjerne fått gjort unna det meste under narkose... Hvor mye kan evt bli gjort i løpet av én behandling? De må vel nødvendigvis ta mer enn ei fylling, om det trengs? Slik tannbehandling for du utført på Tåsen tannlegeklinikk i Bergrådveien (V/Falken) på Tåsen (ta av opp til Maridalen). De er utrolig dyktige på tannlegeskrekk og de er kjent for å behandle pasientene med omhu:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43019-narkosebehandlingnoen-tatt-det/#findComment-161233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firebird Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Slik tannbehandling for du utført på Tåsen tannlegeklinikk i Bergrådveien (V/Falken) på Tåsen (ta av opp til Maridalen). De er utrolig dyktige på tannlegeskrekk og de er kjent for å behandle pasientene med omhu:-) Da jeg begynte å få narkosebehandling ved tannbehandling i 1993 , ble jeg sendt til vanlig sykehus etter henvisning fra min faste tannlege. jeg ble lagt inn på øre nese hals sengepost , fikk fikset på tennene mine i narkose dagen etter og kunne dra hjem dagen etter det. Når behandlingen gjøres i offentlige sykehus , er det staten som betaler. Men ventelistene er laaange , noen ganger ventet jeg i opptil 6 mnd eller lengre. Sånn sett er det enklere å få gjort dette på private klinikker, selv om det må betales av egen lomme. Man får i enkelte tilfeller refundert disse utgiftene fra trygdekontoret. Det krever en del attester fra tannlege, eventuelt psykolog/lege/ psykiater om grunnen til at en må ha narkose. Jeg har selv vært på Tåsen/ Bergrådveien tannlegesenter og er veldig fornøyd med behandlingen de ga meg der. Anestesilegen var stø som et fjell og jeg følte meg godt ivaretatt. Håper dette kan hjelpe folk litt mer på veien når det gjelder narkosebehandling. Tannlegeskrekk er no' dritt - takk og pris for at det finnes alternativer som blandt annet narkosebehandling!! Lykke til videre ! Koz - firebird 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43019-narkosebehandlingnoen-tatt-det/#findComment-161281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.