Gå til innhold

Mellomblødning - Provene vs Primolut

Anbefalte innlegg

Jeg har i 10 år hatt mellomblødninger og er øm i magen. Blødnigene kan vare inntil 3 uker av gangen. Det er mest når jeg bruker P-piller (uansett type). Jeg har blitt sjekket hundrevis av ganger uten at jeg har fått noe hjelp. Ifjor fikk jeg fjernet endometriose, men det har ikke hjulpet på blødningsforstyrrelsen. I -97 forsøkte

jeg Primolut - N 5 mg. i 3 md. for å stanse blødningene, men det hjalp ikke. Nå har jeg fått en ny resept på Provene 10 mg. som også skal hjelpe med å stoppe blødnignene. Hva er egentlig forskjellen på

disse to medikamentene? Skal Provene hjelpe meg med å bli kvitt blødningene permanent også når jeg går på P-piller?

Hva gjør jeg hvis det heller ikke denne gangen fungerer?

Er nå ganske oppgitt da også dette påvirker samliv etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43025-mellombl%C3%B8dning-provene-vs-primolut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En mellombloedning kan komme fralivmorhalsen, og da hjelper dte ikek med hormoner.

Hvis man oensker aa stanse mensen helt med hormoner ka man bruke baade Provera og Primolut uten pause, men da maa man gjerne opp i doser som 5 mg x 3 av Primolut eller 10 mg x3 av Porvera, evt mer.

Det behoever ikke aa vaere sammenhang mellom endometriose og bloedningsforstyrrelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...