Gå til innhold

Hva kan jeg tro på..?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne 31 år

For kort tid siden ble jeg operert for svangerskap utenfor livmoren. Fosteret satt i høyre eggstokk. Legene åpnet eggstokken opererte vekk fosteret. (De sa at eggstokken ikke ble sydd igjen, men skal gro av seg selv.) Eggstokken er ikke fjernet.., men det ble brent i den pga blødninger.

Det er USIKKERT hvordan denne eggstokken vil fungere i etter tid. Risikoen for at en ny graviditet skal sette seg der er tilstede.

Nå er jeg veldig usikker angående ny graviditet. Har et barn på 2 år som jeg fikk uten problemer. Ønsker jo ett barn til... En lege sa til meg at sjansen for å bli gravid er halvert med dette svangerskapet utenfor livmoren.. Stemmer det??? Denne legen ba meg vurdere prøverør. De på sykehuset gav ingen uttrykk for pessimisme. De sa ikke at prognosene for meg å bli gravid igjen er dårlige,men at det blir nødvendig med tidlig oppfølging ved evt ny graviditet, ultralyd.

Jeg blir rådløs nå og vet ikke helt hva jeg skal tro på... Er det erfaringsmessig temmelig vanskelig å tro at jeg skal bli gravid igjen, tross en x.u....? Bør jeg "innstille" meg på prøverørs forsøk...?

Takknemlig for svar. Hilsen nyoperert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43045-hva-kan-jeg-tro-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har sikkert hatt en graviditet i en eggleder og da er det litt stoerre risiko for at det skal skje igjen i forhold til andre kvinner, men sjansen for at det blir en normal graviditet er stoerre enn om det skjer utenfor livmoren, saa vaer optimist og faa tatt en ultralyd tidlig neste gangen for aa sjekke at alt er normal.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...