Gjest knær-ondt allerede Skrevet 14. september 2000 Del Skrevet 14. september 2000 jeg er nesten 30 kg for tung, og kjenner en del smerter i knærne ved anstrengelser. Nå planlegger jeg å bli gravid, og sannsynligvis er jeg nå 2 uker på vei.( Hurra! ) Det som bekymrer meg er om mine plager med knærne nå vil forverre seg, da jeg sannsynligvis blir en del tyngre! Og dersom jeg blir verre - kan man ta fysikalsk behandling under graviditet? Slik behandling kan vel ikke skade et foster, kan det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4305-graviditet-og-ondt-i-kn%C3%A6rne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 14. september 2000 Del Skrevet 14. september 2000 For mange kilo er en stor påfresting for kroppen og da spesiellt , knæ, hofte, skuldrer å hjerte. En graviditet blr da selvsagt en ytterligere påfristing for deg. Det er bra at du er införstådd i problemet men dessværre er jeg i tvil om fysikalisk behandling hjelper deg under en graviditet. Det er ivartfall ufarlig å pröve. Jeg synes derimot at du skal tenke på vad du spiser istedet. Kanskje du trenger hjelp av noen fagperson. Du skal jo ikke gå in for en hard slanking når du er gravid men jeg synes at du alerede nå skal spise sund kost å pröve å motionere. Da kanskje du ikke går opp så mye i vekt under denne graviditeten. Etter födselen å amming kan du kanskje begynne med en fettredusert kost? Det er viktig å være redd om dine knær! Lykke til med graviditet å et sundere liv! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4305-graviditet-og-ondt-i-kn%C3%A6rne/#findComment-25366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.