bizzy Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hvor vanlig er det at en blir syk etter et keisersnitt? Jeg har hatt 2, med to års mellomrom,og ble svært syk begge gangene.Første gangen var det mye "rester" av ting igjen i livmora, og litt etter jeg kom hjem med barnet, fikk jeg plutselig høy feber,klarte ikke å gå, og måtte tilbake på sykehuset 11 dager. Neste gang fikk jeg litt feber dagen etter fødselen, men det gjorde visst ikke noe.jeg fikk antibi. et par dager ,som var rutine andre dag ble jeg svært dålig, fikk blodforgiftning,crp(?) i340. og mange dager på sykehus, ute av stand til å se barnet mitt. Hvor oftr skjer slikt?er det noe statestikk? legen ved første ke.sn. beklaget ingenting, men mente at en måtte regne med at ting kunne bli liggende igjen. Om dette er sant må det jo skje stadig vekk?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43063-komplikasjoner-vanlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 De aller fleste som har gjennomgått keisersnitt, opplever ikke slike komplikasjoner som du har gjennomgått. Dermed kan jeg ikke si at det er normalt eller at det er å forvente. Når man åpner livmoren som ved keisernitt, vil man ha god anledning til å få med seg alt av hinner og morkake, men resten av renselsen er avhengig av at passasjen gjennom livmorhalsen er såpass åpen at evt. blodkoagler kommer seg ut. Derfor er det viktig å komme seg fort på beina etter et slikt inngrep. Skulle du få flere barn, og måtte ta keisersnitt igjen, er det viktig at du snakker med jordmor og lege om hva du har gjennomgått tidligere, så man kan forebygge at slikt skjer igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43063-komplikasjoner-vanlig/#findComment-162061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest busse Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 De aller fleste som har gjennomgått keisersnitt, opplever ikke slike komplikasjoner som du har gjennomgått. Dermed kan jeg ikke si at det er normalt eller at det er å forvente. Når man åpner livmoren som ved keisernitt, vil man ha god anledning til å få med seg alt av hinner og morkake, men resten av renselsen er avhengig av at passasjen gjennom livmorhalsen er såpass åpen at evt. blodkoagler kommer seg ut. Derfor er det viktig å komme seg fort på beina etter et slikt inngrep. Skulle du få flere barn, og måtte ta keisersnitt igjen, er det viktig at du snakker med jordmor og lege om hva du har gjennomgått tidligere, så man kan forebygge at slikt skjer igjen. Dette høres jo helt sprøtt ut,har aldri hørt om lignende. Og det er slettes ikke vanlig og oppleve slike komplikasjoner. Hvis du virkelig har opplevd dette,har du vært ekstremt uheldig x2.Kansje du har problemer med blodkoaguleringen,og egentlig skulle hatt blodfortynnende middel under og etter svangerskapet og keisersnitt? Få legen din til og sjekke dette(og event. andre ting) før et eventuellt nytt svangerskap,så du slipper flere skrekkopplevelser. Jeg har hatt flere keisersnitt som har gått helt fint,men har faktisk opplevd at legen har "glemt igjen ting",men det førte ikke til noen store komplikasjoner for min del,bare småplager. Men uansett,sånt _skal ikke skje_ og skjer normalt _ikke_ !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43063-komplikasjoner-vanlig/#findComment-162226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.