Gå til innhold

Hun snakker og snakker om eksen sin!

Anbefalte innlegg

Gjest nytypen

Vi har væt sammen i snart et år nå, men dama mi MÅ snakke om eksen sin. Ikke bare av og til, men nesten daglig får jeg høre nye detaljer om forholdet deres. Det var hun som brøt ut, og hun ville virkelig ut av det forholdet. Hun sier at hun aldri ville hatt han tilbake, og det tror jeg er sant. Likevel er han det store samtaleemnet hjemme hos oss.

De har barn sammen, så han vil jo alltid ære en del av livet vårt, det er greit. Men jeg får helt vondt av alt dette snakket. Jeg har ingen interesse av å høre om deres sexliv, og om alt de gjorde i senga, hva han likte og ikke likte, og alt det morsomme han har sagt og gjort, hvor sinnsykt forelska hun var i han de først åra, etc. Hvorfor s\kjnner hun ikke det? Alt skal snakkes om, ned i minste detalj. Jeg har prøvd å ta det opp, ja jeg hr til og med sagt ganske direkte at jeg ikke har lyst til å vite mer om eksen og det de hadde sammen. Det er over, hun er med meg nå. Det føles nesten som å "ha han med i senga".

I begynnelsen tenkte jeg at hun trengte å snakke om det for å bearbeide bruddet, og jeg har virkelig prøvd å være forståelsesfull og tålmodig. Men nå er jeg så lei av dette at jeg ikke et hva jeg gjør snart.

Er det jeg som overreagerer, eller er det litt hensynsløst av henne, som jeg mener at det er? Jeg føler meg som en bifigur i livet hennes nå, selv om det er oss to. Føler at hun ikke bryr seg om at hun sårer meg, for hun må da vel skjønne at hun gjør det i det lange løp?

Hvis det er noen som har noen råd til oss to, eller om hvordan jeg kal få henne til å forstå, så setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43068-hun-snakker-og-snakker-om-eksen-sin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme med en mann jeg var sammen med. Han pratet i vei om sin tidligere kjæreste, hva de gjorde, hvordan hun var, hvor forelsket han var, hvor ofte han ga henne roser og alt mulig...Går det an?

Gjett om jeg stakk fra ham ganske raskt? Jupp!

Jeg er glad jeg brøt ut av det forholdet,han var åpenbart ikke ferdig med sin eks.

Derimot vil jeg påpeke at det ikke nødvendigvis er det som ligger bak hos din kjæreste. Kan det være hun ønsker å se deg sjalu? Da er det TYPISK kvinner å prate om eller med andre menn...

Kan det være hun har store sår etter denne andre mannen, og bearbeider dem ved å snakke om det?

Kan det være hun signaliserer noe til deg gjennom det hun sier? Er det noe hun kan ønske, eller ikke ønske av deg - som hun fik eller ikke fikk av eksen?

Uansett, jeg ville tatt det opp med henne. Det hun holder på med er uakseptabelt.Finn ut hvorfor! Og si klart i fra at dette vil du ha deg frabedt.

Hvor lang tid er det siden hun gikk ut av det andre forholdet? Har hun fått lang nok tid til å bearbeide alt?

Jeg ville snakket nøye om dette med henne.

I verste fall vis henne disse svarene du får her på forumet!

Lykke til!

Si hvordan det går, da! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...