Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 18 år som de 6/7 månedene har hatt noe forsinket menstruasjon hver måned. Vanligvis kommer den hver 28. dag, men nå har dagene variert litt. Alt fra dag 26-35. Vanligvis på dag 30. Har for så vidt vært under kraftig stress, og har blant annet ekstremt kraftig helseangst som fører til at jeg stresser ufattelig mye, spesielt over symptomene kroppen presenterer. Har sjekket stoffskifte, og dette er ikke grunnen. Menstruasjonene er like lange, og jeg blør like mye som før. Usikker på hvor mye variasjoner det var i når menstruasjonen kom før, da jeg aldri tenkte på dette før jeg fikk helseangst. Spørsmålet mitt er dog om dette kan vare et symptom på noe alvorlig som kreft? Eller er dette normalt/et resultat av stress? Bør jeg gå til legen med dette? 

Mvh Kvinne (18)

Anonymkode: 30e84...7a0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/431013-forsinket-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Menstruasjon med intervall på 25-35 dager (regnet fra 1.blødningsdag til neste 1. blødningsdag) er innen for det normale. Det er ikke resultat av stress hvis det varierer litt, men i din alder kan det variere ganske mye, og det kan noen ganger stoppe helt opp med blødninger. Det har intet med kreft å gjøre. Hvis menstruasjonen har stoppet opp i tre måneder, bør man søke lege, ellers er det bare å se det an. Det lyder som helt normale forhold.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...