eliina Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 for en måned siden reiste mannen min fra meg og tok barna med seg. De har kommet tilbake nå og vi har kommet frem til en løsning med barna. Problemet mitt er at eg vil ikke skilles. Mannen min sier at vi har hatt problemer lenge, men han har jo aldri diskutert skikkelig med meg, men gått til sin doktor og snakket der. Vi har slitt en del og eg har heftig temperament, men eg mener at så lenge ikke eg har fått vite om følelsene hans ( har spurt flere ganger), kan han ikke regne med at eg vet hvordan han har det. Han er av den stille typen, sier veldig lite og får han problemer går han ut og jobber med et eller annet. Vi skal ta ut separasjon og har delt tiden med ungene likt, snakket om å ta dette som et prøveår. Eg har gått på familievernkontoret på samtale noen ganger nå og han skal gjøre det samme. Videre har vi snakket om å gå på familierådgivning. Han sier at han vil prøve igjen, men vi får først finne ut om vi klarer å fungere ilag og snakke sammen på rådgivning. Resten kommer an på hvordan det går der. Han sier han er glad i meg og eg elsker ham. Han vil ikke flytte sammen med meg og prøve en gang til med mindre vi klarer å oppføre oss skikkelig etter et par samtaler. Men hvordan kan han vite om det går eller ikke ( altså å ta opp samlivet ) om han ikke vil prøve å bo under samme tak en gang til. Eg mener at før vi skiller oss, bør vi prøve en periode ( feks. et halvt år) med samliv under samme tak, for å være sikre på at vi gjør det riktige. Greit å vite om vi virkelig vil det ene eller det andre før vi skiller oss, dumt å skille seg og angre på det senere. Hjelp meg, eg har det så vanskelig, er sykemeldt og klarer nesten ikke å eksistere. Eg har lest artiklene dine på fakta siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43151-ufrivillig-skilsmisse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.