Gå til innhold

Søke jobb på fam.vernkontor, tidligere klient...?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er i gang med videreutdanning i fam.terapi og ønsker å jobbe på fam.vernkontor. Mitt dilemma er at jeg og mannen min har vært "klienter" ved det kontoret jeg ønsker å søke jobb. Vi var der ca. 6-7 ganger og har det veldig bra i dag :-)

Dette synes jeg er en vanskelig situasjon, og jeg kvier meg for å søke jobb der pga. dette.

Det var kontorets leder som var vår terapeut og det gjør jo ikke saken bedre. Da skal jo hun være tilstede under eventuellt intervju.

Hva tanker gjør du deg om denne saken Solveig...?

Fortsetter under...

De vil sikkert oppføre seg helt profesjonelt, og ikke ta opp dette i noe intervju.

Det inntrykket hun fikk av deg som person (hvis hun husker deg) vil jo prege hennes inntrykk fortsatt, men det behøver jo ikke være negativt? At dere klarte å jobbe dere igjennom problemene når dere fikke hjelp må ihvertfal være positivt.

Du kan jo si ganske tidlig at du selv har vært klient og det fungerte veldig bra og at det var en av grunnene til at du hadde fått interesse for denne typen jobb? (Hvis du ønsker å bli ferdig med det og så gå videre med intervjuet) Det bestemmer du selv.

Det tror jeg faktisk tvert i mot kan telle positivt.

Jeg mener, hvis jeg skulle til familievernkontor, ville jeg mye heller ha snakket med arbeideren som har vært i gjennom litt selv, istedet for en "perfekt/uvitende person" som bare har lest seg til det.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Ingen dårlig kombinasjon spør du meg. Hvis du ikke føler det svært ubehagelig selv, vil jeg råde deg til å søke.

Fagfolk er naturligvis ikke unntatt fra samlivsproblemer, og mange går i terapi. Din bruk av familiekontoret vil jeg tro heller styrker dine kvalifikasjoner enn det motsatte. Det er klokt å ikke blande kollegaskap og klientskap. I ditt tilfelle ser jeg ingen sammenblanding, siden du brukte fam.kontoret for flere år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...