Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og forloveden min har bodd sammen i over et år nå. Vi har det kjempefint sammen, krangler svært lite og er veldig flinke til å vise hverandre at vi er glad i hverandre. Jeg elsker han, og han sier han elsker meg, noe jeg tror på.

I det siste har vi (eller rettere sagt han) hatt litt problemer når vi har vært ute på fest. Det hele begynte en gang vi var ute, jeg var kjempefull, han ble borte for meg, og jeg begynte å syte til han om at han sikkert var ute etter å sjekke opp ei ny jente. Det hele var en liten usikkerhet i meg som i fylla ble altoppslukende.

Han ble utrolig sint for det jeg sa. Fortalte meg at dersom jeg skulle være så jævlig sjalu så kunne jeg bare reise, han sa han ikke ville se meg mer, og at det skulle bli godt på bli kvitt meg....

Jeg reagerte selvfølgelig sterkt på dette, og jeg innså selv at jeg hadde vært dum og at det var dårlig gjort å ikke stole på han, men jeg ble svært rystet over reaksjonen hans. Jeg skulle i alle fall ikke tulle med sånne ting igjen.

En stund senere var vi ute på fest igjen. Vi hadde vorsa hver for oss, så når jeg møtte han der vi hadde avtalt ble jeg glad for å se han og satte meg i fanget hans. Han reagerte med sinne og dytta meg ned så jeg ble sittende ved siden av han. Hele kvelden prøvde jeg få kontakt med han, men han overså meg glatt satt og snakka og holdt rundt flere damer utover kvelden. Kameratene hans til og med reagerte på oppførselen hans og sa at han burde ta seg litt av meg.

Også den gangen fikk jeg senere den samme regla som første gang. Han var rasende uten at jeg hadde surta eller noe. Når vi kom hjem ville jeg snakke om dette, med da husket han ingenting sa han, hadde vært så full.

Dagen etter fortalte jeg hva han hadde gjort, og at jeg ikke fant meg i dette, og at han måtte skjerpe meg. Han beklaga det hele og sa det ikke skulle skje igjen.

Men denne lørdagen var det nesten samme greia igjen. Han skjelte meg ikke ut denne gangen, men overså meg totalt, og var ikke interessert i å danse med meg, heller med hun jenta som prøvde å sjekke han opp.

Vi kom hjem og det ble ordentlig "oppvask" Sier han på måte har følt jeg er til hinder for han når vi er ute, men når jeg spør om han skulle ønske han var singel og kunne rote fritt så vil han ikke det heller. Forstår meg virkelig ikke på han!

Sier han ikke kan love at det ikke skjer igjen fordi han ikke har styring på oppførselen i fylla.

Hva slags unnskyldning er vel det! Han har ikke lov til å behandle med dritt uten noen bare fordi han er full! Visst han ikke klarer å oppføre seg normalt så får han slutte å drikke når vi er ute da!

Vi har snakka mye om dette nå, men jeg må være ærlig og si at jeg regner med at det skjer igjen. Hva skal jeg gjøre? Noen som har vært borti lignende og har noe å bidra med? Vi har det jo så fint ellers. Hvordan går det an å oppføre seg sånn mot personen en elsker uten at det er noen grunn til det?

På forhånd takknemlig for svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skytte72

Hei!

Dette høres ikke særlig hyggelig ut. Alkohol ødelegger mye, det er min erfaring. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, kanskje dette høres kjedelig ut...men kanskje skulle dere satse på noen hjemmekvelder bare dere to alene, eller sammen med et vennepar. Spis god mat og ikke drikk for mye. Det er mange som blir helt "syke i hodet" av å drikke brennevin (inkludert meg selv). En kan finne på å si og gjøre ting en ellers ikke ville ha gjort. Drikk moderat og vær åpne mot hverandre. Ikke finn deg i alt han sier og gjør. Synes du ikke å nå fram med dine synspunkt og meninger, at han overkjører deg hele tiden, synes jeg du skulle kvitte deg med ham før det er for sent!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/#findComment-162366
Del på andre sider

Jeg synes oppførselsen hans er rimelig usmakelig. En ting er at man kan overreagere i fylla, men dersom man ikke har problemer med alkoholen så gjør man ikke ting i fylla som hadde vært utenkelig å gjøre i edru tilstand. Altså, så sant ikke typen din er 15 år gammel, så synes jeg den "skylde på fylla-tingen" er rimelig syltynn.

Det at du ble litt sjalu er nå en ting, men hans måte å reagere på virker jo helt hårreisende.

Dere må vel bare snakke sammen, men du burde ikke finne deg i oppførselsen hans. Det er trossalt litt drøyt når man sjekker opp andre damer, og dytter kjæresten sin ned fra fanget dersom hun setter seg der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/#findComment-162371
Del på andre sider

Det er i alle fall en ting som er sikkert, at mannfolk som viser sitt "sanne jeg" i fylla - det er jeg laaangt på vei ferdig med. Det er fryktelig og stå der og ikke skjønne noen ting.

Nei - jeg vil ha en som liker meg ENDA mer om han drikker. Og det har jeg.

Det syns jeg du også skulle hatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/#findComment-162378
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Ja ja, han vil ha både pose og sekk. Så typisk :\

Tipper hans alder er ca 21 år?

Denne runddansen kommer til å fortsette leheenge, om du ikke gjør noe "konkret". Ikke la det bli med truslene, men forlat ham. Hvis han elsker deg, vil han fremdeles ha deg - og da kan du ta han tilbake hvis han har skjerpet seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/#findComment-162494
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Oppførsel i fylla er ikke lett å forholde seg til.

Og det er farlig lett å bruke fyll som unnskyldning, både for den som er full og ikke hverken husker og derfor ikke kan ta ansvar, og for den som oppførselen går utover.

I stedet for å vente at din forlovede skal skjerpe seg, råder jeg deg til å gjøre noe selv. Du må velge om du vil leve med en kar som antakelig vil oppføre seg sånn gang på gang, i fylla, mot deg.

Velger du det, så må du forsøke å la det ikke gå inn på deg, men finne deg i hans fylleoppførsel. Vil du ikke finne deg i det, må du gå fra han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/#findComment-162579
Del på andre sider

Tusen takk for mange støttende svar!

Forresten er jeg 21 år og han 23.

Har fått det hele litt på avstand nå og har funnet ut at jeg er nødt til å gi han et ulitmatum:

enten er han nødt til å skjerpe seg og begyne å oppføre seg som den voksne mannen han egentlig burde være, og behandle meg med respekt, ellers får vi gå hver vår vei.

Jeg er interessert i at forholdet skal fortsette, men ikke for enhver pris. Jeg kan ikke "dra vogna elene"

Takk nok en gang

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43264-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/#findComment-162603
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...