tie Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jeg er en kvinne på 25 år. Jeg har en gutt på 2 år, og har brukt spiral siden feb.-00. Før jeg ble gravid prøvde vi ulike typer prevensjon, fordi p-piller gir meg mange bivirkninger. Jeg brukte Trionetta i noen år, før jeg plutselig begynte å blø hele tiden. Det var ingen forskjell på mens og ikke. Fikk da en-fasepiller (Eygynon og Conludag tror jeg de het) men fikk mye bivirkninger. Har også litt vansker med å bruke kondom pga. mye sårhet og kløe (har kjente eksemplager) og dermed ble jeg jo gravid til slutt! Satte inn kobberspiral noen mnd. etter fødselen, og har nå mensen i ca 14 dager, hvorav flere dager med sterke blødninger.Har ellers ingen andre plager med spiralen, men så lange blødninger er litt for langt slik at jeg nå har bestemt meg for å ta den ut. Jeg håper at vi prøver på nestemann før det har gått fem år, derfor vil jeg helst ikke sette inn hormonspiral. Mitt spørsmål er derfor om det finnes p-piller på markedet i dag som det er mulig jeg kan benytte? Jeg har hørt at det finnes en p-pille som heter Yasmin el.l., men at denne er tre-fase. Iom. at jeg ike fikk opphold mellom blødningene på Trionetta, vil da det samme skje uansett hvilke tre-fasepiller jeg prøver? Eller finnes det andre p-piller som jeg kan prøve? Har du noe erfaring med kvinner som har litt trøbbel med å finne riktig prevensjonsmåte og hva de evt. lykkes oftest med? Bør jeg bruke hormonspiral eller kan jeg forvente mange bivirkninger også med denne? Har du noen gode råd og tips til hva jeg evt. kan prøve? Veldig takknemlig for svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43284-tr%C3%B8bbel-med-prevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.