lilla mi Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jag är en tjej på 22 år som har försökt att bli gravid i 7 månader nu. Eftersom mina menscykler pendlar mellan 19 och 39 dagar och jag har upptäckt att jag bara har ägglossning några gånger om året och så har min läkare skrivit ut Provera åt mig, men jag har inte riktigt fått klart för mig vad dem ska hjälpa till med. Jag ska börja äta en tablett om dagen på dag 14 och 12 dagar framåt. Om jag har förstått rätt så framkallar Provera mensen efter 12 dagar och förhoppningsvis när mina cykler blir regelbundna så kommer oxå ägglossningen igång. När jag har ägglossning så brukar jag ha det på dag 17, men den lär väl inte komma om jag börjar äta hormontabletter på dag 14, eller? Det är dessutom mycket möjligt att jag får spontan ägglossning den här månaden och då vill jag ju inte missa den genom att ta tabletterna. Ska jag börja ta dem på dag 14 ändå eller ska jag börja på dag 17 eller 18 istället? Eller kan min spontana ägglossning komma även fast jag börjar äta Provera på dag 14? Min läkare har rest utomlands och jag ska börja ta tabletterna om en vecka så jag behöver hjälp! Snälla svara så jag vet vad jag ska göra! Tack på förhand! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43289-hur-ska-jag-g%C3%B6ra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.