Gjest fortvilet Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Min mann har det siste året jobbet i Sverige. Han kastet seg inn i et helt nytt prosjekt som han hadde veldig tro på. Vi diskuterte mye frem og tilbake og vi var begge enige om at han måtte ta sjansen. På disse månedene har han vært hjemme svært sjeldent. Jeg skal gjøre dette så kort som mulig. Det som nå har skjedd er at samboeren min har tatt opp masse lån bak min rygg, og rett og slett kjørt oss på ræva. "Prosjektet" har vært en tragedie viste det seg. Jeg har tryglet han om å komme hjem og begynne å arbeide i sitt vanlige yrke igjen, men det vil han ikke for han er sikker på at det vil løsne etter hvert. Jeg lurer på hvor lenge han har tenkt til å fortsette, for verken han eller jeg har noen penger igjen på konto. Jeg spør han hvor han får penger fra nå, og han sier bare at det ordner seg. Det er bra det ordner seg for han, men det er hit alle regningene strømmer inn, og jeg har ikke penger å betale de med. Når jeg forteller han dette bare fnyser han av det og igjen sier han at det ordner seg??? Jeg har fått låne penger til mat av min svigermor som er vår nabo, men jeg kan da ikke forlange at hun skal betale våre regninger også!! Jeg har forøvrig tatt han i masse løgner den siste tiden også, og har mistanke om at han har noe på gang med en annen dame. Grunnen til min mistanke er at han omtrent aldri tar telefonen når jeg ringer, og han ringer selv hjem svært sjeldent. Han kommer med mange rare unnskydninger for at han ikke tar telefonen når jeg ringer. Vi har også 1 lite barn sammen, og jeg føler at han rett og slett driter i oss. Jeg er hjemmeværende uten utdannelse, og nå får jeg igjen for at jeg har vært så dum å ikke utdanne meg. Jeg har lyst til å ta med meg barnet og flytte, men ser helsvart på det. Jeg har ikke noe som helst inntekt. Hva skal jeg egentlig gjøre? Jeg er helt rådvill, ser svart på alt, og gråter hele natten. Jeg vet jo at jeg må ut i jobb hvis jeg skal klare meg selv. Det må vel kunne gå an å få seg en jobb i en butikk? Jeg tenker på barnet også, det tar vel måneder før man får barnehageplass? Eller? Andre damer der ute, ikke gjør den samme feilen som meg. Sørg for at dere skaffer dere utdannelse før dere går til det skrittet å være hjemmeværende husmor. Før du aner det er den snille mannen din som forsørger deg plutselig forvandlet til en likegyldig drittsekk som rømmer i fra alt som kan minne om problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43298-alt-er-h%C3%A5pl%C3%B8st/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyco Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei. Du har krav på en del stønad som alenemor, nok til å dekke det viktigste for deg og barnet. Dersom han har tatt opp lån uten ditt samtykke (dine underskrifter) er jeg ikke sikker på om noen kan kreve deg for penger. Uansett, ta kontakt med trygdekontoret, der får du hjelp til å fylle ut søknad om stønad til enslig mor. Og ta kontakt med en advokat slik at du får hjelp til å komme deg unna din manns økonomiske rot på best mulig måte! Husk at du har innsynsrett i felles gjeld etc. så ta kontakt med gjeldende bank og spør hva i helsike som skjer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43298-alt-er-h%C3%A5pl%C3%B8st/#findComment-162435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.