Gå til innhold

Fylletur med gutta

Anbefalte innlegg

Gjest brist ikke

Han bruker å ta seg en fest iblant med kompisene sine. Det synes jeg er helt greit for det er viktig å være sammen med andre enn kun den en bor sammen med.

Men det har dukket opp en sak nå som jeg tenker en del på. I sommer får jeg og han tre uker ferie fra jobben. En kompis av ham har delvis planlagt en "fylletur/båttur" for kompisgjengen i slutten av denne tre ukers ferien. Denne skal gå over 5 dager og vil nok bestå av en god del drikkevarer uten tvil. Jeg liker ikke at han skal bruke nesten en hel uke i strekk på bare drikking. La meg også si at han bruker å bli veldig dårlig og slapp i ettertid av slike turer. Han kan gjerne være ute av form i 2-3 uker etter en slik tur. Han har vært på to slike turer tidligere mens vi har vært sammen, og det har ikke vært noen positiv opplevelse for meg ivertfall. Jeg ser ikke frem til at han skal være ute av form i lang tid i sommer. Jeg må ta nesten alt husarbeidet, og han sover kanskje 2 timer hver dag etter han kommer fra jobb. (i ukene etter en slik tur). Jeg er også redd for at han skal falle på sjøen på båtturen. Han har ramla på sjøen tidligere når han har vært full.

_Orker_ ikke tanken ¨på at dette skal ødelegge noe av sommeren for meg(og han for den del). Jeg vil gjerne at han kan feste enkeltdager iblant, men ikke flere dager i strekk. Han er dessuten over tredve og kroppen blir mindre tålig for slike fylleturer etter en har fyllt tredve.

Hva mener du/dere at jeg skal gjøre? Gruer meg allerede selv om det enda ikke er 100prosent sikkert at turen blir noe av.

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

21

• yellow

17

• gyrken

3

• baktus

3

Mest aktive i denne tråden

Hva du bør gjøre? Tja.. poste innlegget på psykiatriforumet?

Det er da vel fullstendig vanlig at gutter drar på gutteturer en gang i blandt? Ærlig talt... skal ikke fyren få lov til å ha det gøy med kompiser, 1 uke i året, av totalt 52 uker, uten at du skal gå å grue deg over et halvt år i forveien?

Joa, han kan dette på sjøen, men han kan også gå på gata og ende opp med å få et piano i hodet. Shit happens, og du er ikke mora hans.

Det at han vil føle seg dårlig 2-3 uker etter truen er hans problem. Kanskje han til og med lærer av det engang, men hvorfor i helvete gjør du dette til DITT problem? Det er da han som er dårlig?

Sånne hønemor-tendenser er skilsmissegrunn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162570
Del på andre sider

For å være ærlig...så har jeg aldri skjønt poenget med at man skal feste og drikke en hel uke i strekk...og jeg hadde forventet mere hjernekapasitet fra en som var over 30.

Jeg hadde nok satt foten ned....oxo fordi det skjer på sjøen...og fyll og båt hører ikke sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162592
Del på andre sider

For å være ærlig...så har jeg aldri skjønt poenget med at man skal feste og drikke en hel uke i strekk...og jeg hadde forventet mere hjernekapasitet fra en som var over 30.

Jeg hadde nok satt foten ned....oxo fordi det skjer på sjøen...og fyll og båt hører ikke sammen.

"Satt foten ned"?

Så du mener faktisk at du dersom du er i et forhold, er gift, samboer, whatever, har rett til å "sette foten ned" fordi du ikke forstår poenget med å drikke 5 dager i strekk?

Man kan da ikke bestemme over partneren sin, en voksen mann eller dame, på den måten?

Jeg hadde forstått skepsisen om fyren skulle vært i en liten Jolle ute på sjåen hele uka, men på en guttetur i båt så pleier man å legge til land og feste der. Båten blir vel mer å regne som et transportmiddel, og hovedsaken av drikkinga foregår på sånne turer, stort sett ute i rom sjø. I hvertfall ikke på de båtturene jeg har vært på.

Selv om drikkinga hadde foregått på sjøen så er det uansett han sin risiko (en dum risiko og ta, i såfall, for ikke å snakke om ulovlig), men en partner har da ingenting med å nekte han å gjøre dette om han har lyst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162601
Del på andre sider

"Satt foten ned"?

Så du mener faktisk at du dersom du er i et forhold, er gift, samboer, whatever, har rett til å "sette foten ned" fordi du ikke forstår poenget med å drikke 5 dager i strekk?

Man kan da ikke bestemme over partneren sin, en voksen mann eller dame, på den måten?

Jeg hadde forstått skepsisen om fyren skulle vært i en liten Jolle ute på sjåen hele uka, men på en guttetur i båt så pleier man å legge til land og feste der. Båten blir vel mer å regne som et transportmiddel, og hovedsaken av drikkinga foregår på sånne turer, stort sett ute i rom sjø. I hvertfall ikke på de båtturene jeg har vært på.

Selv om drikkinga hadde foregått på sjøen så er det uansett han sin risiko (en dum risiko og ta, i såfall, for ikke å snakke om ulovlig), men en partner har da ingenting med å nekte han å gjøre dette om han har lyst.

Men det sa seg kanskje selv..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162609
Del på andre sider

"Satt foten ned"?

Ja, jeg mener jeg har rett til det....men mulig jeg baserer det litt på at jeg selv har barn..

Men når man er i et forhold....så syns jeg at man skal kunne si at "det der liker jeg ikke....og ser helst at du ikke gjør det".

Og si at det bare er hans risiko er for dumt....iogmed at de ellers deler et liv sammen...

Sum: Jeg hadde blitt kjempesur hvis kjærsten min hadde gjort det fordi1) Jeg syns det er umodent 2) jeg ser ikke noe poeng i å drikke seg driting i en uke i strekk 3)den turen kommer til å koste masse penger,,,og syns vi heller kunne sølt bort de sammen 4) jeg hadde ikke godtatt at han skulle vært dårlig og sliten de neste to ukene

Men egentlig så blir det bare en vill gjettning fra min side....for jeg hadde aldri villet hatt et alvorlig forhold til en som jeg hadde sett på som så umoden.

Og for meg så tyder det på umodenhet, når lykken er å drikke en uke i strekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162617
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg mener jeg har rett til det....men mulig jeg baserer det litt på at jeg selv har barn..

Men når man er i et forhold....så syns jeg at man skal kunne si at "det der liker jeg ikke....og ser helst at du ikke gjør det".

Og si at det bare er hans risiko er for dumt....iogmed at de ellers deler et liv sammen...

Sum: Jeg hadde blitt kjempesur hvis kjærsten min hadde gjort det fordi1) Jeg syns det er umodent 2) jeg ser ikke noe poeng i å drikke seg driting i en uke i strekk 3)den turen kommer til å koste masse penger,,,og syns vi heller kunne sølt bort de sammen 4) jeg hadde ikke godtatt at han skulle vært dårlig og sliten de neste to ukene

Men egentlig så blir det bare en vill gjettning fra min side....for jeg hadde aldri villet hatt et alvorlig forhold til en som jeg hadde sett på som så umoden.

Lykken er å være sammen med kompisa, ikke å drikke.

Det umodent å ikke forstå hvor viktig vennskap er, selv i voksen alder og når gutter er på tur sammen, så oppfører de seg som gutter. Enten de er 20 år gamle, eller 35 år gamle.

"Men når man er i et forhold....så syns jeg at man skal kunne si at "det der liker jeg ikke....og ser helst at du ikke gjør det"."

Det er jeg helt enig i, men det er en hvis forskjell i å si fra at du ikke liker det, og å skulle "sette foten ned".

En guttetur til syden er altså helt forkastelig for en som er i et forhold til deg? Det er jo trossalt dyrere enn en båtur, og i tillegg er det vel en kjentsak at nordmenn flest drikker i syden.

Men du har da vært på jenteturer til syden, eller i det minste hatt planer om å dra på det? Hvor ligger forskjellen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162621
Del på andre sider

Lykken er å være sammen med kompisa, ikke å drikke.

Det umodent å ikke forstå hvor viktig vennskap er, selv i voksen alder og når gutter er på tur sammen, så oppfører de seg som gutter. Enten de er 20 år gamle, eller 35 år gamle.

"Men når man er i et forhold....så syns jeg at man skal kunne si at "det der liker jeg ikke....og ser helst at du ikke gjør det"."

Det er jeg helt enig i, men det er en hvis forskjell i å si fra at du ikke liker det, og å skulle "sette foten ned".

En guttetur til syden er altså helt forkastelig for en som er i et forhold til deg? Det er jo trossalt dyrere enn en båtur, og i tillegg er det vel en kjentsak at nordmenn flest drikker i syden.

Men du har da vært på jenteturer til syden, eller i det minste hatt planer om å dra på det? Hvor ligger forskjellen?

Vennskap er viktig...men det kan pleies på andre måter enn 3 liter sprit og xanntall kasser med pils.

Jeg snakker i forhold til at jeg har barn...og det hadde vært uaktuelt for meg at han skulle dratt en uke for å fylle....og jeg skulle slite med det i 2 uker etter turen.

En tur til syden kunne vi tatt sammen.....for forholdet vårt hadde vært vell så viktig...om ikke viktigere enn pleiing av vennskap.

At han en helg hadde dratt på hyttetur etc. hadde jeg syns vært bedre enn den ukes båturen med fyll.

Jeg har ikke vært på jentetur til syden, men sant, det var snakk om det før jeg fikk barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162635
Del på andre sider

Vennskap er viktig...men det kan pleies på andre måter enn 3 liter sprit og xanntall kasser med pils.

Jeg snakker i forhold til at jeg har barn...og det hadde vært uaktuelt for meg at han skulle dratt en uke for å fylle....og jeg skulle slite med det i 2 uker etter turen.

En tur til syden kunne vi tatt sammen.....for forholdet vårt hadde vært vell så viktig...om ikke viktigere enn pleiing av vennskap.

At han en helg hadde dratt på hyttetur etc. hadde jeg syns vært bedre enn den ukes båturen med fyll.

Jeg har ikke vært på jentetur til syden, men sant, det var snakk om det før jeg fikk barn.

Oki, da har jeg misforstått deg når du har har hatt planer om jenteturer men har sniki deg unna pga veninnens "oppførsel" i syden, og jeg har ikke forstått det sånn at det har hatt noe med alkoholkonsumet å gjøre.

Jenta over her nevnte uansett ikke noe om barn.

Det er snakk om en uke, og hvis jeg ikke tar feil så er det vel ikke uvanlig at gifte/samboere/osv tar en uke for seg selv mens den andre passer unga, nettopp for å få fri fra alt tjas og mas.

Det har jeg lært av deg! :)

Jenta over her sa heller ikke noe om at turen var basert på fyll. Bare at det ble drukket mye.

Selv på våre fylleturer har vi hatt tid til annet enn drikking. Som turer på tivoli, dyrehager, stranda, shopping, osv osv osv.

Om man likevel fester på kvelden så trenger da ikke det å ha noe å si.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162644
Del på andre sider

Oki, da har jeg misforstått deg når du har har hatt planer om jenteturer men har sniki deg unna pga veninnens "oppførsel" i syden, og jeg har ikke forstått det sånn at det har hatt noe med alkoholkonsumet å gjøre.

Jenta over her nevnte uansett ikke noe om barn.

Det er snakk om en uke, og hvis jeg ikke tar feil så er det vel ikke uvanlig at gifte/samboere/osv tar en uke for seg selv mens den andre passer unga, nettopp for å få fri fra alt tjas og mas.

Det har jeg lært av deg! :)

Jenta over her sa heller ikke noe om at turen var basert på fyll. Bare at det ble drukket mye.

Selv på våre fylleturer har vi hatt tid til annet enn drikking. Som turer på tivoli, dyrehager, stranda, shopping, osv osv osv.

Om man likevel fester på kvelden så trenger da ikke det å ha noe å si.

For å få et forhold til å funke så gjelder det å være sammen...og ikke bare hver for seg.

Hva du har "lært" av meg er uvesentlig, da mitt forhold fra før av ikke funket..og ønsket om felles ferie ikke var tilstedet.

Stopper diskusjonen her, siden du ikke klarer å la være å snakke om ting vi har snakket om personlig i RL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162648
Del på andre sider

For å få et forhold til å funke så gjelder det å være sammen...og ikke bare hver for seg.

Hva du har "lært" av meg er uvesentlig, da mitt forhold fra før av ikke funket..og ønsket om felles ferie ikke var tilstedet.

Stopper diskusjonen her, siden du ikke klarer å la være å snakke om ting vi har snakket om personlig i RL.

Vi kan godt stoppe her.

Men det sier seg selv at det jeg sa var av relevans da du skriver en ting her og følger en annen regel selv, og når du i tillegg bruker sterke ord som at folk som holder på sånn har liten hjernekapasitet, samt at de er veldig umodne, så er det ikke så merkelig at jeg henger meg opp i det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162650
Del på andre sider

Vi kan godt stoppe her.

Men det sier seg selv at det jeg sa var av relevans da du skriver en ting her og følger en annen regel selv, og når du i tillegg bruker sterke ord som at folk som holder på sånn har liten hjernekapasitet, samt at de er veldig umodne, så er det ikke så merkelig at jeg henger meg opp i det...

greit...du kan få siste ordet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162651
Del på andre sider

Annonse

Her ble det mange svar som ikke henger helt på greip med det jeg forstod du spurte om!!

Du kan ikke på noen måte hindre ham i å dra, eller drikke mens han er borte for den saks skyld.

Men du kan pent og pyntelig si hva du bekymrer deg for, alkohol/båt, pengesluk, det at han ikke kommer seg på ukesvis som igjen går ut over deg . Og si at turen og all morroa med er helt i orden men at du ønsker at han har i bakhodet at du er redd og bekymret, og at han tar litt ansvar for at resten av ferien blir fin for dere begge to!!

Så får du ønske ham god tur, glad i deg, ha det fint og kryss fingrene for at noe av det du sa sank inn.

Og er han ubrukelig når han kommer tilbake, ja så reis på ferie uten ham! ;0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162671
Del på andre sider

Gjest terningkast6

Det er vel riktig det som de fleste svarer i denne tråden, du kan ikke nekte mannen å dra på fylletur med gutta. Spesiellt hvis dere ikke har barn å tenke på.

Jeg har selv levd i et forhold hvor drikketurer med gutta var en del av kulturen, det endte med at jeg brøt fordi jeg ikke orket det mer. Stadig gå i redsel for hva som kan skje, han kjørte gjerne i fylla osv.

Jeg tok dette opp gang på gang, men det hjalp ikke, han sto på sin rett til å feste sammen med gutta.

Det endte med at jeg sto på min rett til å velge om jeg ville ha en samboer som hadde slike umettelige behov for gutteturer. Gutta kan selvsagt få velge hva de vil med livet sitt, men de må også forstå at vi jenter da også har et valg, bli eller gå.

Han skjønte ikke så mye da jeg brøt med han, argumenterte med at jeg ville holde han i fengsel osv. Det gjorde jeg aldri noen forsøk på , jeg lot han få leve livet sitt som han ville, men fortalte selvsagt om hvor engstelig jeg ble når han ble borte i dagevis. Og han visste at jeg savnet han når han ble borte.

Jeg skjønner ikke helt hvordan han kunne forvente at jeg skulle bli i et forhold hvor alkohol hadde så høy prioritet framfor samvær med meg, når han samtidig forventet at jeg skulle godta drikketurene hans! Jeg mener - vi jenter har jo også rett til å velge hvordan forhold vi vil ha!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162765
Del på andre sider

Helt enig med yellow!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162895
Del på andre sider

Helt enig med yellow!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162896
Del på andre sider

Hva du bør gjøre? Tja.. poste innlegget på psykiatriforumet?

Det er da vel fullstendig vanlig at gutter drar på gutteturer en gang i blandt? Ærlig talt... skal ikke fyren få lov til å ha det gøy med kompiser, 1 uke i året, av totalt 52 uker, uten at du skal gå å grue deg over et halvt år i forveien?

Joa, han kan dette på sjøen, men han kan også gå på gata og ende opp med å få et piano i hodet. Shit happens, og du er ikke mora hans.

Det at han vil føle seg dårlig 2-3 uker etter truen er hans problem. Kanskje han til og med lærer av det engang, men hvorfor i helvete gjør du dette til DITT problem? Det er da han som er dårlig?

Sånne hønemor-tendenser er skilsmissegrunn!

For noe tull! En 30 åring som drar på fylletur i 5 dager ER umodent! Jeg hadde aldri holdt ut med en slik person.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43336-fylletur-med-gutta/#findComment-162908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...