Gå til innhold

Fylletur med gutta

Anbefalte innlegg

Et hespetre fordi jeg hadde vært beskymret for han...dritings på en båt?...nja....da høres jeg nok ikke bare ut som det...men er det oxo:-)

Som jeg sa....han kan dra på tur....men han vet min innstilling til fyll.....og har den samme selv...så intet problem:-)....

Men hvis mannen hadde drikki 5 dager i strekk...og vært dårlig de neste 2 ukene...så alt falt på meg....ikke faan om jeg hadde godtatt det.

Hespetre?....nja...ikke umulig....men et jævla fint et iallefall..*fniser*

Jeg helt faktisk helt enig med deg!

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

21

• yellow

17

• gyrken

3

• baktus

3

Mest aktive i denne tråden

Hvis det virkelig er sånn at han er helt ubrukelig i to uker etterpå (jeg tviler nå litt på at det går an, men ok..) og man har barn sammen synes jeg saken stiller seg litt annerledes. For da er det _mye_ jobb som faller på henne. Men som jeg forsto det her, var det ikke noe barn inne i bildet. Og ærlig talt - før vi fikk barn sammen syntes jeg det bare var deilig at han stakk av en ukes tid.. Og om han skulle være i dårlig form i et par uker etterpå, ville ikke det plaget meg noe særlig i den situasjonen heller. Da ville jeg sikkert bare gjort som nyco foreslo - å dra på ferie alene mens han var hjemme og sov ut.

Før jeg fikk barn...så syns jeg oxo det var greit at han dro bort....og det er fortsatt greit...

Det som ikke er greit er 5 dager i strekk med alkohol....fordi det "strider" mot mitt syn på den saken..

Det jeg oxo reagerte på var at man er umoden og ustabil fordi man sier at man ikke liker det...Syns det er helt greit å kunne si at man er beskymret hvis kjærsten skal på fylletur...på sjøen....Det er da ikke noe rart å være redd for at noe skal skje med den man elsker....iallefall ikke hvis han er så "sosete" som fyren over her virker.

HVis det faktisk ER som du skriver, at det er en FYLLEtur og du faktisk ikke vet om han greier å ta vare på seg sjøl pga fylla, og at han blir så slapp/sløv etterpå, ville jeg snakka alvorlig med ham - om bekymringene dine.

Enkelte gutter er bare helt fjerne og enkle i hodet (les: barnslige) at de ikke greier å passe på seg sjøl.

De burde vel kanskje være single, så mora deres kan få hovedansvaret.....

Så hvis det er sånn, skjønner jeg deg godt!

- uansett om dere har barn eller ikke.

Husarbeidet er det jo alltid, det blir bare mer med barn, regner jeg med.

Men er det sikkert at det BLIR fylletur av det, da?

Noen er jo ganske kjappe med å kalle det det om man bare samles for å prate og ta en øl eller to....

Helt enig med det siste avsnittet ditt der.

Et hespetre fordi jeg hadde vært beskymret for han...dritings på en båt?...nja....da høres jeg nok ikke bare ut som det...men er det oxo:-)

Som jeg sa....han kan dra på tur....men han vet min innstilling til fyll.....og har den samme selv...så intet problem:-)....

Men hvis mannen hadde drikki 5 dager i strekk...og vært dårlig de neste 2 ukene...så alt falt på meg....ikke faan om jeg hadde godtatt det.

Hespetre?....nja...ikke umulig....men et jævla fint et iallefall..*fniser*

"Som jeg sa....han kan dra på tur....men han vet min innstilling til fyll.....og har den samme selv...så intet problem:-).... "

Din innstilling til fyll? Jeg ler meg jo skakk her jeg sitter..

Dessuten sa du ikke det du skrev over her, du sa "han hadde ikke vært mann min om han hadde gjort det..."

Annonse

Helt enig med det siste avsnittet ditt der.

Tror ikke det er så stor uenighet her.

- Det er bare at det er forskjell på fylletur og guttetur, og ingen har vel noe imot gutteturer, men hvis fyren er så bortreist at han ikke greier å passe på seg sjøl (les: skikkelig grunn til å være bekymra), da bør han få høre det.

- Men det er jo ikke sikkert at det er sånn i realiteten.

Vi har et vennepar som tror at vi fremdeles går på by'n og drikker oss dritings (som vi gjorde da vi var yngre) om vi bare er ute på pub, tar en øl eller to og prater.

De tror automatisk at det er stupfyll om det er alkohol inne i bildet. (siden de er blitt foreldre, og det ikke så mange puber i nærmiljøet deres....)

Og så er det folk som faktisk driver med stupfyll.

Og så er det folk som er redde for alkoholen. Kanskje har de hatt familiemedlemmer som er blitt avhengige eller voldelige i fylla.

- mange slags årsaker til at man diskuterer - det kommer an på hvilke bilder man har i hodet.....

Ja ja - nå havna jeg vel litt utpå viddene......

Men da

"Som jeg sa....han kan dra på tur....men han vet min innstilling til fyll.....og har den samme selv...så intet problem:-).... "

Din innstilling til fyll? Jeg ler meg jo skakk her jeg sitter..

Dessuten sa du ikke det du skrev over her, du sa "han hadde ikke vært mann min om han hadde gjort det..."

Sånn jeg har skjønt yellow så mener hun at det ikke er akseptabelt å dra på fylla i 5 dager slik at man blir indisponibel i 2 uker etterpå. Jeg har ikke fått med meg at man ikke bør nyte alkohol i det hele tatt på den turen. Dessuten er det vel også avhengig av om man har barn hjemme - yellow tenker seg en situasjon hvor man har det.

Jeg mener forsåvidt at man for sin egen del bør unngå å sette seg i en slik situasjon at man er dårlig i 2 uker etterpå !! *S* Men man kan jo drikke og ha det veldig gøy i de 5 dagene for det. Er jo ikke om det å bli mest mulig dritings heller da .

Sånn jeg har skjønt yellow så mener hun at det ikke er akseptabelt å dra på fylla i 5 dager slik at man blir indisponibel i 2 uker etterpå. Jeg har ikke fått med meg at man ikke bør nyte alkohol i det hele tatt på den turen. Dessuten er det vel også avhengig av om man har barn hjemme - yellow tenker seg en situasjon hvor man har det.

Jeg mener forsåvidt at man for sin egen del bør unngå å sette seg i en slik situasjon at man er dårlig i 2 uker etterpå !! *S* Men man kan jo drikke og ha det veldig gøy i de 5 dagene for det. Er jo ikke om det å bli mest mulig dritings heller da .

Er vell noe sånt jeg prøver å si.....+ at jeg mener at sjø/båt og masse alkohol ikke passer sammen..

Nekter ingen...heller ikke min mann å drikke hvis han vil det......men når hovedpoenget i turen skal være fyll...så har jeg problemer med det.

Det er ikke barn med i bildet her, så i såfall diskuterer hun noe urelevant.

Hun kalte for øvrig folk, uahengig om de har unger eller ikke, for umodne folk hun aldri kunne vært sammen med, dersom de tok en fylletur med kompisa en gang i blandt.

Jeg er helt enig i at dette er et problem dersom det skjer for ofte, men det er ikke tilfelle her. Fyren som beskrives i innlegget over gjør det jo åpentbart ikke engang hvert år.

Det hele blir bare for dumt, man bør ikke være i et fengsel når man er gift.

Jepp...det sier at jeg er en overhysterisk deprimert kjærring, som ikke unner mannen min noe fritid og vil holde han i bånd.

Jeg er en egoisktisk kjærring som vil være sammen med han selv, og bruke penger på ting vi kan kose oss sammen med

....og ikke minst psykisk syk...fordi jeg beskymrer meg for at han skal være dritings på en båt....og at det da skal skje noe med han..Egoisktisk for at jeg da vil sitte igjen alene...uten han..og med savnet...

Det er faan meg naturlig å engste seg for personer man er glad i...uten at man er hysterisk og umoden av den grunn..

Påtide å våkne opp sdd....når man får familie...det være seg samboer og/eller barn...så har man et annet annsvar enn når man er singel.

Vil poengtere at jeg ikke hadde nektet han å dra på tur...mitt problem ligger i at å skulle tylle i seg masse alkohol...5 dager i strekk...for så å være dårlig i flere uker...syns jeg er idiotisk....og hvis ikke mannen min hadde skjønt det...så hadde han ikke vært mannen min.

Nettopp : Det er liksom uaktelt å VELGE en sånn mann.

Jeg ville ikke hatt'n!

Og skulle gubben plutselig ta seg 5 dagers båttur,. - ja da hadde jeg vært trygg på at han ikke fant på noe, for han er ikke den typen - så vi nekter heller ikke hverandre.

Det du og SDD krangler om her - er litt dumt, fordi det faktisk er en uaktuell situasjon. Både du og jeg ville i utgangspunktet ikke valgt denne mannen,....

Ble det forståelig?

:-)

Nettopp : Det er liksom uaktelt å VELGE en sånn mann.

Jeg ville ikke hatt'n!

Og skulle gubben plutselig ta seg 5 dagers båttur,. - ja da hadde jeg vært trygg på at han ikke fant på noe, for han er ikke den typen - så vi nekter heller ikke hverandre.

Det du og SDD krangler om her - er litt dumt, fordi det faktisk er en uaktuell situasjon. Både du og jeg ville i utgangspunktet ikke valgt denne mannen,....

Ble det forståelig?

Ja...og har prøvd å si det noen ganger:-)

La nå mannen få kose seg , da??? Herregud , du kan vel finne på no du også vel?

Jeg beklager jenter , men jeg er enig med b.l.a. SDD. Har alltid likt meg best i selskap med gutta , de er ikke så hysteriske.Dessuten er de mye mer reale.Selvsagt er det unntak , men gutter "maser" ikke så fælt om alt mulig.Men det er en helt annen diskusjon...

Nå får jeg sikkert kjeft , men det tåler jeg,og står for dette herre....! LOL!!

Det betyr bare enkelt at du hadde vært en bedre samboer for denne mannen en det innskriveren her sier.

Jeg er skilt på grunn av slike ting - ikke fyll, heldigvis, -men for at det som var viktige ting for meg, var håpløst hønete og teit og dumt og barnslig for han - OG omvendt.

jeg orket ikke å ha dårlig samvittighet hver gang jeg gjorde noe som jeg trivdes med - og fant ut at det er hverken min eller hans skyld - vi er bare FOR forskjellige!

Nå har han en samboer som er midt i blinken for han, og de har det kjempefint!

Annonse

Det er ikke barn med i bildet her, så i såfall diskuterer hun noe urelevant.

Hun kalte for øvrig folk, uahengig om de har unger eller ikke, for umodne folk hun aldri kunne vært sammen med, dersom de tok en fylletur med kompisa en gang i blandt.

Jeg er helt enig i at dette er et problem dersom det skjer for ofte, men det er ikke tilfelle her. Fyren som beskrives i innlegget over gjør det jo åpentbart ikke engang hvert år.

Det hele blir bare for dumt, man bør ikke være i et fengsel når man er gift.

Jeg skjønte det som om yellow diskuterte en situasjon MED barn i bildet.

Det er også forskjell på om det er en tur med fyll eller flatfyll. Man kan drikke ganske mye - gjerne hver dag - men ikke mer enn at man har full kontroll. God og pussa er man nok.

En annen situasjon er hvis man drikker store mengder hver dag - og blir så full at man ikke har helt kontroll på hva man gjør. Da kan farlige situasjoner oppstå også. Denne siste oppfattet jeg som yellow mente.

Det hele kommer vel an på hvordan man definerer fylletur !! *S*

Selvsagt skal man jo kunne dra på tur hver for seg . Det er urimelig å nekte noen noe - men samtidig er man i et forhold må man jo ta hensyn til hva partneren mener - OG man må ta spesielle hensyn hvis det er barn med i bildet.

Det jeg ville med innlegget mitt var vel egentlig å bare få fram min mening om at dere kanskje ikke er såååå uenige som det kan virke her !! :-))

Fortell han om dine bekymringer og tanker, si at det er viktig for deg at han tar det litt med ro og passer på seg selv, og at det hadde vært veldig koselig om han ikke var totalt slakt når han kommer hjem.

Deretter ønsker du han god tur, og finner på noe moro på egen hånd mens han er borte. :-)

Jeg skjønte det som om yellow diskuterte en situasjon MED barn i bildet.

Det er også forskjell på om det er en tur med fyll eller flatfyll. Man kan drikke ganske mye - gjerne hver dag - men ikke mer enn at man har full kontroll. God og pussa er man nok.

En annen situasjon er hvis man drikker store mengder hver dag - og blir så full at man ikke har helt kontroll på hva man gjør. Da kan farlige situasjoner oppstå også. Denne siste oppfattet jeg som yellow mente.

Det hele kommer vel an på hvordan man definerer fylletur !! *S*

Selvsagt skal man jo kunne dra på tur hver for seg . Det er urimelig å nekte noen noe - men samtidig er man i et forhold må man jo ta hensyn til hva partneren mener - OG man må ta spesielle hensyn hvis det er barn med i bildet.

Det jeg ville med innlegget mitt var vel egentlig å bare få fram min mening om at dere kanskje ikke er såååå uenige som det kan virke her !! :-))

Hvis hun mener ting hun skriver her, så er vi nok så uenige som det kan virke jo :)

Men jeg ser selvsagt også forskjellen på flatfyll og fylletur. Jeg forsto det ikke sånn på innlegget til hun som starta tråden, at hovedhensikten med turen var å bli så full som mulig.

Sånt vokste vel 99.99 % av oss, fra seg når vi var 16, så det burde det være unødvendig å forklare.

Det betyr bare enkelt at du hadde vært en bedre samboer for denne mannen en det innskriveren her sier.

Jeg er skilt på grunn av slike ting - ikke fyll, heldigvis, -men for at det som var viktige ting for meg, var håpløst hønete og teit og dumt og barnslig for han - OG omvendt.

jeg orket ikke å ha dårlig samvittighet hver gang jeg gjorde noe som jeg trivdes med - og fant ut at det er hverken min eller hans skyld - vi er bare FOR forskjellige!

Nå har han en samboer som er midt i blinken for han, og de har det kjempefint!

Men.... du er jo også helt på bærtur her nå. Dette er jo ikke noe som skjer ofte.

Blir man skilt pga en 5 dagers fylletur, da har man større problemer enn selve turen. I dette tilfellet er det jo IKKE noe som skjer ofte. Hun snakker om at det skjer til sommern, men det høres da veldig ut på denne dama som om det er noe som skjer veldig skjelden, og langt fra en gang i året?

Så hva er problemet?

Jeg klarer lissom ikke å fatte at det man gjør 5 dager i løpet av ett år (ikke hvert år, men ETT år) skal være noe å mase om.

Men.... du er jo også helt på bærtur her nå. Dette er jo ikke noe som skjer ofte.

Blir man skilt pga en 5 dagers fylletur, da har man større problemer enn selve turen. I dette tilfellet er det jo IKKE noe som skjer ofte. Hun snakker om at det skjer til sommern, men det høres da veldig ut på denne dama som om det er noe som skjer veldig skjelden, og langt fra en gang i året?

Så hva er problemet?

Jeg klarer lissom ikke å fatte at det man gjør 5 dager i løpet av ett år (ikke hvert år, men ETT år) skal være noe å mase om.

jeg hadde absolutt IKKE skilt meg fra gubben om han skulle finne på å ta en sånn tur NÅ (det er bare så tatt ut av det blå som det kan få blitt!). Men hadde jeg vært like fortvilet og nølende på forholdet vårt som det innskriveren er - ja da....

Når man blir så voksen som meg (hehehe) så vet man hva man IKKE vil ha, og det snakker man om tidlig i et forhold. Og vi begge "vrengte" hverandre ut og inn for å vite hva vi hadde foran oss. Summen kom ut til at vi var såpass like på de tingene som var utrolig viktig for oss, at dette ville funke helt greit! *s*

En slik samtale tror jeg ikke denne damen har hatt med sin mann.

Ved å rask finne ut av om man passer sammen, også på slike "dumme" ting -som kan vokse seg STORE, så unngår man ikke mer enn at man slipper å finne det ut etter 2 unger og mange år...

Det er så dumt å prøve å forandre et voksent menneske, like dumt er det å love ting man VET man ikke kan holde, fordi man er så utrolig forelsket og VIL ha han/henne. Tøft, men 2. gang var i alle fall det viktig for meg.

Ja, jeg ville ikke ha en som likte sport engang jeg! Og det er lov å ønske seg! :-) men å begynne å ønske den andre anderledes det GÅR ikke - ikke med godvilje engang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...