Gå til innhold

Fylletur med gutta

Anbefalte innlegg

jeg hadde absolutt IKKE skilt meg fra gubben om han skulle finne på å ta en sånn tur NÅ (det er bare så tatt ut av det blå som det kan få blitt!). Men hadde jeg vært like fortvilet og nølende på forholdet vårt som det innskriveren er - ja da....

Når man blir så voksen som meg (hehehe) så vet man hva man IKKE vil ha, og det snakker man om tidlig i et forhold. Og vi begge "vrengte" hverandre ut og inn for å vite hva vi hadde foran oss. Summen kom ut til at vi var såpass like på de tingene som var utrolig viktig for oss, at dette ville funke helt greit! *s*

En slik samtale tror jeg ikke denne damen har hatt med sin mann.

Ved å rask finne ut av om man passer sammen, også på slike "dumme" ting -som kan vokse seg STORE, så unngår man ikke mer enn at man slipper å finne det ut etter 2 unger og mange år...

Det er så dumt å prøve å forandre et voksent menneske, like dumt er det å love ting man VET man ikke kan holde, fordi man er så utrolig forelsket og VIL ha han/henne. Tøft, men 2. gang var i alle fall det viktig for meg.

Ja, jeg ville ikke ha en som likte sport engang jeg! Og det er lov å ønske seg! :-) men å begynne å ønske den andre anderledes det GÅR ikke - ikke med godvilje engang!

:-)

Jeg er selvsagt enig med deg. Man må snakke sammen, og kommunikasjon er det desidert viktigste i et forhold. Man kan trossalt ikke forandre seg, eller tro de vil forandre seg.

Men... akkurat i det innlegget her er det jo ikke snakk om at man trenger å forandre seg, da det er noe som skjer svæææææært sjelden.

Man kan trossalt ikke si før man går inn i forholdet: "Nå er det slutt på fylleturer med deg og venna, ja, for alltid!".

Det funker ikke, og er det noe som skjer engang i skuddåret, så fatter jeg ikke hva dama klager over.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

21

• yellow

17

• gyrken

3

• baktus

3

Mest aktive i denne tråden

Et hespetre fordi jeg hadde vært beskymret for han...dritings på en båt?...nja....da høres jeg nok ikke bare ut som det...men er det oxo:-)

Som jeg sa....han kan dra på tur....men han vet min innstilling til fyll.....og har den samme selv...så intet problem:-)....

Men hvis mannen hadde drikki 5 dager i strekk...og vært dårlig de neste 2 ukene...så alt falt på meg....ikke faan om jeg hadde godtatt det.

Hespetre?....nja...ikke umulig....men et jævla fint et iallefall..*fniser*

Saken er den at man kan ikke bestemme hva den andre parten skal gjøre eller ikke gjøre. Jenter med dine holdninger fungerer ofte som mor for mannen sin, istedenfor å være en likeverdig part.

Jeg har forstått det sånn at det hadde vært helt uaktuelt for din mann å dra på en slik fyllatur. Så det er bare det at han skulle drikke på turen som ville få deg til å hindre han i å dra? Hvis det hadde vært en 5-dagers tur uten alkohol, hadde alt vært greit?

Jeg skjønner liksom ikke hva problemet skulle være. Drar du aldri på tur alene?

Saken er den at man kan ikke bestemme hva den andre parten skal gjøre eller ikke gjøre. Jenter med dine holdninger fungerer ofte som mor for mannen sin, istedenfor å være en likeverdig part.

Jeg har forstått det sånn at det hadde vært helt uaktuelt for din mann å dra på en slik fyllatur. Så det er bare det at han skulle drikke på turen som ville få deg til å hindre han i å dra? Hvis det hadde vært en 5-dagers tur uten alkohol, hadde alt vært greit?

Jeg skjønner liksom ikke hva problemet skulle være. Drar du aldri på tur alene?

*sukk*

Er ikke morra hans...og kan ikke komme på at jeg noen gang har sagt at han ikke får reise noe sted.

En uvesentlig situasjon...for mannen min drikker med måte...og jeg hadde aldri hatt en mann som ikke hadde gjort det.

*case closed*

Gjest brist ikke

Jeg tror hele greia dreier seg om at du vil ha full kontroll på ham, og derfor er redd for å slippe ham ut av klørne i en uke. Alt det andre er bare unnskyldninger. Og at du må ta husarbeidet i en uke eller to er en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt! Hvor mye husarbeid blir det da, i et hjem med bare to voksne? Kan ikke huske at vi gjorde noe som helst i huset før vi fikk barn.. ;-)

Om du hadde lest innlegget mitt hadde du lagt merke til at jeg likte at han hadde kontakt med kompiser og festet med dem. Men spyfyll i 5-6 dager i strekk synes jeg ikke er noe kult uansett hvordan en vrir og vender på det.

Gjest brist ikke

Hva du bør gjøre? Tja.. poste innlegget på psykiatriforumet?

Det er da vel fullstendig vanlig at gutter drar på gutteturer en gang i blandt? Ærlig talt... skal ikke fyren få lov til å ha det gøy med kompiser, 1 uke i året, av totalt 52 uker, uten at du skal gå å grue deg over et halvt år i forveien?

Joa, han kan dette på sjøen, men han kan også gå på gata og ende opp med å få et piano i hodet. Shit happens, og du er ikke mora hans.

Det at han vil føle seg dårlig 2-3 uker etter truen er hans problem. Kanskje han til og med lærer av det engang, men hvorfor i helvete gjør du dette til DITT problem? Det er da han som er dårlig?

Sånne hønemor-tendenser er skilsmissegrunn!

Om et innegg skulle vært skrevet under psykiatri så er det vel ditt sitt. Du kjenner meg ikke fra før av, men tilegner meg hønemor-tendenser som du tydeligvis har blitt utsatt for og blitt forbitret av tidligere. Hvorfor ble du sint av mitt innlegg? Det virket merkelig.

Om et innegg skulle vært skrevet under psykiatri så er det vel ditt sitt. Du kjenner meg ikke fra før av, men tilegner meg hønemor-tendenser som du tydeligvis har blitt utsatt for og blitt forbitret av tidligere. Hvorfor ble du sint av mitt innlegg? Det virket merkelig.

Jeg har aldri opplevd å bli "stoppet" fra å dra på slike turer.

Du får lese svarene mine nedover her, dersom du er interessert, og grunnen til at jeg kaller deg og andre hønemødre som deg, for hønemødre, går klart fram i disse innleggene.

Annonse

Om du hadde lest innlegget mitt hadde du lagt merke til at jeg likte at han hadde kontakt med kompiser og festet med dem. Men spyfyll i 5-6 dager i strekk synes jeg ikke er noe kult uansett hvordan en vrir og vender på det.

Nei, men da er det jo fint at du slipper å være med! :-)

brist ikke! Er mann, men holder med deg, ikke med SierDuDet. Gutta får alt for ofte drive på slik og skape uro og sorg hos den de liksom skal være så glad i. Det sies å være rester fra urtiden hvor mannfolkene dro på jakt- og erobringsturer mens damene passet hulen og barna. Og at det ligger i instinktene. Andre hevder at det er latente homoseksuelle tendenser når gutta heller vil være sammen, drikke og skryte. Men sivilisasjon og kultur er å holde instinkter og lyster i tømme, vise ansvar, klokskap og verdighet! Og i alle fall når man er i et forhold hvor den ene (du) ikke er så glad for slikt.

Tror jeg ville slått i bordet med den vesle knyttneven din og sagt at han fikk velge mellom deg og gutta. Og nektet ham alkohol omtrent året rundt. Sendt ham ut på treningsturer for å få andre mål. Eller brukt kyndig hjelp utenfra for å få ham til å bli et mer ansvarsfullt mannfolk. Vi blir det hvis noen hjelper oss og vi ikke får for frie tøyler!

Og så ville jeg funnet på ting sammen med ham som gjorde at han syntes han ikke forliste noe ved å evt. miste fyllevenner.

Lykke til!

Briv

brist ikke! Er mann, men holder med deg, ikke med SierDuDet. Gutta får alt for ofte drive på slik og skape uro og sorg hos den de liksom skal være så glad i. Det sies å være rester fra urtiden hvor mannfolkene dro på jakt- og erobringsturer mens damene passet hulen og barna. Og at det ligger i instinktene. Andre hevder at det er latente homoseksuelle tendenser når gutta heller vil være sammen, drikke og skryte. Men sivilisasjon og kultur er å holde instinkter og lyster i tømme, vise ansvar, klokskap og verdighet! Og i alle fall når man er i et forhold hvor den ene (du) ikke er så glad for slikt.

Tror jeg ville slått i bordet med den vesle knyttneven din og sagt at han fikk velge mellom deg og gutta. Og nektet ham alkohol omtrent året rundt. Sendt ham ut på treningsturer for å få andre mål. Eller brukt kyndig hjelp utenfra for å få ham til å bli et mer ansvarsfullt mannfolk. Vi blir det hvis noen hjelper oss og vi ikke får for frie tøyler!

Og så ville jeg funnet på ting sammen med ham som gjorde at han syntes han ikke forliste noe ved å evt. miste fyllevenner.

Lykke til!

Briv

Første delen av innlegget ditt virket veldig seriøst, så kom det en del som bare må ha vært meget ironisk, for så å falle tilbake på seriøsitet igjen.

Jeg er litt usikker på hvordan dette innlegget bør tolkes :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...