Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og var til UL i går. Doktoren sa at det var maks 5 uker gammelt.Betyr det at selve fosteret er 5 uker gammelt, eller vil det si at det er tre uker gammelt og jeg er fem uker på vei?

Legen sa at han ikke kunne se selve fosteret på skjermen, og at det ikke kunne være større enn et par millimeter...

For 4 uker siden hadde vi samleie hvor kondomen sprakk, og dagen etter tok jeg angrepillen. Kan jeg ha vært gravid, men så har fosteret ha dødd uten blødning ?Det var jo veldig lite. Og vil en ny graviditetstest i så fall vise negativt nå? Jeg har et barn fra før på et år, og da jeg skulle ha han var jeg kvalm og spydde helt fra begynnelsen av, men denne gangen er jeg ikke kvalm, og kjenner meg ikke gravid.

Jeg tror jeg kommer til å ta abort, da samboeren min er totalt i mot et nytt barn nå. Jeg er heller ikke motivert for enda et barn ennå. Har slitt en del med forholdet siste året, så timingen er dårlig. Men jeg kvier meg for å ta abort, og frykter for hvordan det blir etterpå. Har vært deprimert også siste året, og er redd for at det blir for mye med en abort nå. Er det lettere etter en abort når man gjør det såpass tidlig i svangerskapet som jeg er nå? Og hvis jeg får time til abort om en uke, vil det da bare være en celleklump uten menneskelige trekk, eller er det blitt et foster?

Og til slutt - gjør det veldig vondt med medisinsk abort? Og blir en uvel av narkosen man får når man tar kirurgisk abort?

Ble litt rotete dette, men jeg håper du kan hjelpe...

Blir iallfall takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43346-provosert-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i en sårbar situasjon..

Jeg vil verken anbefale deg det ene eller andre , men det å ta abort kan medføre vonde følelser i ettertid!

Når en skal ta abort mener jeg å huske at du må være minst 9 uker på vei , for at de skal være sikre på at de får med seg "alt ".

Ønsker deg lykke til.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43346-provosert-abort/#findComment-162638
Del på andre sider

Du er i en sårbar situasjon..

Jeg vil verken anbefale deg det ene eller andre , men det å ta abort kan medføre vonde følelser i ettertid!

Når en skal ta abort mener jeg å huske at du må være minst 9 uker på vei , for at de skal være sikre på at de får med seg "alt ".

Ønsker deg lykke til.....

Kjære siseli

Skjønner at du er i en vanskelig situasjon nå! Men jeg vil bare si til deg: Er du i tvil, så behold barnet! Jeg snakker av erfaring. Jeg var gravid som 18 åring. P.g.a. skolegang og det at jeg var ung og umoden, ble det til at jeg tok abort! Nå er jeg 33 år - og tenker fortsatt på det barnet jeg kunne ha hatt!

Som en slags skjebnens ironi er jeg den dag i dag barnløs, og skal snart i gang med vårt 2. prøverørsforsøk ;o)

Jeg syns du skal tenke på dine følelser rundt dette med å få et barn til, ikke din samboers. (spesiellt siden dere sliter med forholdet.)

Uansett - lykke til med valget du gjør! Ville bare dele mine erfariner med deg.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43346-provosert-abort/#findComment-162745
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...