Gå til innhold

3. fødsel like rask eller?

Anbefalte innlegg

mine fødsler har vært relativt raske, kan jeg forvente at den 3 blir like rask?

med nr 1 våknet jeg ca 0300 og var ferdig 0958 (1 t. press)

med nr 2 våknet jeg 0330 og hadde rier med 3 min mellomrom og var ferdig 0813 (ca 15 min press)

går det an å forutsi fødselen eller ikke?

vi har 1 times kjøring til sykehuset, er det anbefalt ambulanse eller kan vi kjøre selv slik vi har gjort før?

det blir ca 15 mnd mellom 2 og 3

sier tusen takk på forskudd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43399-3-f%C3%B8dsel-like-rask-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det går aldrig att förutspå, hur snabb en förlossning kommer att bli. När dina rier väl har blivit etablerade, kan det antagligen gå fort, då du verkar att föda fort. Min erfarenhet, är dock att den 3 förlossningen är lite trög i starten. Mycket förvärkar/kynnere som kan var länge. Många kvinnor åker därför in i god tid, då de ofta har en snabb andra förlossning bakom sig. De vill nu inte (liksom dig) komma in "för sent" , utan kommer ofta in i extra god tid. Detta gäller givetvis inte alla men många. Jag tycker inte att du behöver att ställa in dig på att ta en ambulans till sjukhuset, men ha det i i åtanke om du känner att det plötsligt börjar att bli täta rier. Ha annars en mobiltelefon med i bilen, då du kan ringa och få en ambulans mötande på vägen, om du plötsligt känner att förlossningen går fort framåt. Jag tycker att du försöker (liksom många andra), åka in i god tid, även om du då behöver att stanna lite längre på sjukhuset denna gången eller får åka hem om rierna stannar utav. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...