Gå til innhold

Dr. Moen, ang ny graviditet etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Har hatt en tidlig spontanabort. Var til undersøkelse og UL på sykehuset, de sier at det ser bra ut.

Fikk beskjed at jeg burde vente til jeg har fått mensen en gang før vi evt. forsøker på nytt.

Kan jeg likeel forsøke med en gang, før jeg har fått igjen mensen? Hvis ikke hvorfor er det best å vente? Er det større sjanse for ny SA i så fall?

Fortsetter under...

Gjest Nickita

Hei! Grunnen til at du skal vente er at livmoren skal få tid til å "bli frisk" igjen, slik at du legger til rette for at alt skal være normalt til en ny graviditet. Det er delte meninger om dette, jeg har fått ulike beskjeder, bl.a. sa allmennlegen min at jeg ikke trengte å vente til jeg hadde hatt en menstruasjon. Men 2 gynekologer jeg snakket med (har hatt en spontanabort og en graviditet utenfor livmoren) sa at jeg burde vente. Jeg er i en sånn venteperiode nå... Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...