Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på ul for terminbestemmelse og fikk terminen tre uker senere enn menstermin...

Imidlertid, nå sitter jeg her og regner.... Det kan bare ikke stemme. Jeg hadde regelmessige 28 dager, ingen "utenom" blødninger, testet positivt ca 3 dager etter forventet mens..... Med andre ord, ifølge den nye terminen, testet jeg positivt for graviditet ca 4 dager FØR eggløsningen jeg ble gravid med :-))

I tillegg var jeg hos legen i uke 7 (eller 4!), og da sa han livmoren var en 6-8 uker gravid. Jeg var dessuten til UL i uke 14, og da sa hun at jeg muligens var en fem dager mindre på vei....

Og siden uke 14 har jeg dessuten kjent liv, med den nye terminen blir jo det i uke 11!

Det skal sies at det ikke er optimale seerforhold da jeg har en god mage fra før... Jordmor sa de ikke kunne fastslå terminen skikkelig før hodet var 40 mm, min babis var bare 37-38, og jeg skal tilbake om tre uker...

Kan dette virkelig stemme? Jeg hadde slått meg til ro med en uke, men tre???

Hva mener du/dere?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43454-termin-forskj%C3%B8vet-med-tre-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är liksom dig skeptsik till om detta verkligen stämmer, då jordmor dessutom kanske hade svårt att mäta. Det är ju ultraljuds undersökningen som skall ge den riktiga termin beräkningen, då man kan se fostrets storlek. Detta sägs bäst kunna gjöras runt vecka 18. Det kan var så att de ändrar tillbaka din termin, efter nästa undersökning, så att det stämmer lite bättre. Detta är ivarjefall vad jag tror. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...