spirito Skrevet 20. februar 2002 Skrevet 20. februar 2002 Er man "for gammel" til å få dekket kostnadene av tannregulering når man er 20 år? 0 Siter
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 21. februar 2002 Skrevet 21. februar 2002 Ja, desverre. Det gjelder å benytte seg av gode tilbud så lenge de er der. 0 Siter
sondrevh Skrevet 21. februar 2002 Skrevet 21. februar 2002 Nei. Det gjeld forskjellige reglar i forhold til vanleg tannlegebehandling. Det er eit spørsmål om kva type bittfeil og kva behandlingsbehov du har. 0 Siter
sondrevh Skrevet 21. februar 2002 Skrevet 21. februar 2002 Varierer litt på pris, men trur det vil koste ca 2000 kroner per kjeve for heime-bleiking. Då brukar ein ei lita plastform på tennene med ein gel i. Denne vert brukt kvar natt i 7-14 dagar, og tennene vil bli ganske mykje lysare. Fins også laser-bleiking osv. men dette har eg ikkje greie på...... 0 Siter
sondrevh Skrevet 21. februar 2002 Skrevet 21. februar 2002 Ja, desverre. Det gjelder å benytte seg av gode tilbud så lenge de er der. OK. Eg tok visst feil der, da.... Men får ein ikkje dekka kjeveortopedisk behandling dersom ein har behandlingskrevande malokklusjon? 0 Siter
spirito Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Skrevet 21. februar 2002 Ja, desverre. Det gjelder å benytte seg av gode tilbud så lenge de er der. Mmmm, ok... Var hos reguleringstannlege da jeg var 14 og fikk beskjed om å vente til en tann var vokst ut... Den har fortsatt ikke vokst ut, men nå sa tannlegen min at den antakeligvis ikke kom til å gjøre det heller... Jeg fikk jo beskjed om å vente, teller ikke det litt da? Forøvrig skal jeg reguleres fordi jeg biter meg i gommen. Det er ganske vondt, men jeg har ikke råd til å regulere hvis jeg ikke får støtte *sukk* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.