NallePuh Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 I butikken får man nå kjøpt Møllers tran kapsler med folat. Er de like bra som rene folat piller fra apoteket? Skal jo ta folat når man prøver å bli gravid... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43582-folat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Eg har nettopp maila PeterMöller ang dette. Det er jo berre halvparten mengde folat i desse kapslane som det som er anbefalt for gravide, så eg stussa litt på kvifor det var slik. Her er svaret eg fikk: "Når det gjelder Möller's Omega-3 + folat, så er det et produkt som først og fremst er ment for å forebygge hjerte-kar sykdommer. Det har ikke vitamin A og D for at det skal kunne kombineres med tran/Möller's Dobbel eller annet tilskudd som inneholder vitamin A og D. Istedet inneholder det folat. Folat er et B-vitamin som senker et stoff i blodet som heter homocystein. Økt nivåt av homocystein i blodet er funnet å være en risikofaktor for hjerte-karsykdommer. Som du sier, er det anbefalt 400 mkrg for å forebygge ryggmargsbrokk hos barnet. I den type kosttilskudd som MO-3+folat, er det ikke tillatt å ha mer enn 200 mkrg pr anbefalt dagsdose. Vår anbefaling til gravide (eller de som planlegger å bli det) blir derfor å spise sunt og variert, ta tran event Möller's Dobbel, og bruke det folattilskuddet som fås kjøpt på apotek med 400 mkrg folat. Håper dette var oppklarende for deg. Ta gjerne kontakt igjen om du skulle ha flere spørsmål. mh for Peter Möller Torill Emblem ernæringskonsulent" Litt synd, for det er vel fleire enn meg som vil redusere den totale mengda med piller og kapslar ein putter i seg... Det blir fort mange nok! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43582-folat/#findComment-164585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.