Gå til innhold

manglende eggløsning

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er 28 år og til utredning for barnløshet.

Har lange sykluser (ca.48-65).

Journal etter lap/hysterskop. viser at jeg har fin livmor og åpne eggledere, men at eggstokkene er "flate" uten tegn til eggløsning.

Betyr det at jeg ikke har anlegg med egg og at jeg aldri kan utvikle noen egg?

Jeg har tidligere i utredningen tatt blodprøve èn gang for å sjekke eggløsning og den viste en progesteronverdi lik 55. Dermed hadde jeg vel eggløsning den gangen. Men smertene ved eggløsn. var mye større den gang enn til vanlig og den varte i ca 5 timer. En slik syklus med smerter har jeg kanskje bare to ganger i året.

Ellers kan jeg nevne at jeg har i hver eneste syklus veldige symptomer på at eggløsning nærmer seg, dvs økt slimproduksjon (strekkbart og gjennomsiktig) og at jeg kjenner at det romsterer på hver side av magen. Dessuten får jeg alltid mens ca 15 dager etter den siste dagen med disse symptomene.

Og ca ei uke etter eggløsning får jeg veldig ømme og vonde bryster, og jeg svetter veldig om nattene (hetetokter) siste uka før mens.

Så jeg er altså veldig redd for at jeg ikke har eggutvikling/anlegg i det hele tatt. Men jeg har symptomer på at en eggløsning er i gjære hver eneste syklus.

Så hva tror du? Er eggstokkene flate så tidlig i syklus som den dagen operasjonen ble gjort (dag 9), men at det kan bli eggposer der etterhvert som dagene går? Eller burde han ha sett eggposene allerede da? (Må tilføye at da jeg var til UL tidligere sa gynekologen at alt så normalt ut. Betyr det at han kunne se eggposer da?)

Jeg fikk pergotime med legen nå etter operasjonen for å stimulere til eggløsning, men bekymrer meg for at jeg plutselig ikke har noen egg å stimulere/kvaliteten er dårlig...

Bekymret...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43605-manglende-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...