Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 uker på vei, og synes jeg har veldig hyppige kynnere.

De er kun ubehagelige, men kommer ca hvert 10-15 min, og kjennes godt.

Hvor ofte er det vanlig å ha kynnere?

Jeg lurer på om kynnere som kommer ofte kan sette igang en for tidlig fødsel dersom dette bare fortsetter å øke på utover i svangerskapet.

Jeg er i veldig god form, men fikk et dødfødt barn for 7 mnd. siden, og er litt enstelig for at bekymringer rundt dette kan øke kynneraktiviteten i dette svangerskapet.

Kan du si litt om kynnere, og hva som regnes for "normalt"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43618-hyppige-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Livmodern som är en muskel, förbereder sig inför förlossniningen, med att gjöra sammandragningar/sammentrekkninger. Dessa säger vi kynnere om, så länge som de inte övergår att bli regelbundan och varaktiga.Då kan de övergå till riktiga rier. Vanliga ofarliga kynnere, kommer oftast efter fysisk aktivitet, feks när man går i trappor. Dessa skall försvinna efter vila och ansens då som normala. Gjör de inte detta, skall man kontakta förlossningsavdelningen för en bedömning. Jag förstår din extra lilla oro, då du har en tråkig erfarenhet bakom dig. Skulle du tveka på om du har mera kynnere än normalt, skall du ringa till din jordmor, doktor eller förlossningsavdelning, för en bedömning. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43618-hyppige-kynnere/#findComment-164123
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...