vinterhåp Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 Har akkurat mistet igjen i uke 7 etter å ha mistet i uke 12 i desember. Legen trodde kanskje det kunne ha vært en blighted ovum denne gangen. Sist var det missed abortion og måtte ta utskrapning. (tvillinger som hadde sluttet å utvikle seg i uke 5-6). Vet at en blir anbefalt undesøkelse om en har mistet tre ganger på rad. Men nå er jeg 31 år og føler tiden renner fra meg. Jeg bor i Oslo og kan bestille meg time på privatklinikk, noe usikker hvor derimot. Har hørt at en kan få hormonsprøyter i 1. trimester for å styrke livmor. Har du noen gode råd, jeg er fryktlig usikker og gruer meg til et nytt svangerskap. Har jo sett at det opereres med en sannsynlighet på 40% for å miste igjen etter to spontanaborter. Jeg har ingen barn fra før og aldri hatt noen kjønnssykdommer eller problemer forøvrig. Fast syklus på 29 dager. Håper du kan gi meg et råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4363-gjentatt-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rødhetta! Skrevet 16. september 2000 Del Skrevet 16. september 2000 hei ! jeg har selv hatt noen abborter og etter tredje kontaktet jeg rødekors klinikk og fikk full utredning .det går fort og de er kjempe hyggelige så det anbefales på det varmeste ) det du nevnte om 40% sjangse for og miste igjen etter 2 spontanabborter har jeg aldri hørt noe om .........så sant de ikke finner noe årsak til abbortene . jeg vet det er fler som har fått barn etter og hatt opp til flere spontanabborter !! jeg har selv mistet 6 ganger og de har ikke funnet noe årsak hos oss.. men har blitt fortalt av legene at sjangsen for at det går bra neste gang alikevel er stor ... lykke til mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4363-gjentatt-spontanabort/#findComment-25711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. september 2000 Del Skrevet 17. september 2000 Jeg forstår din fortvilelse. Grunnen til at man venter med utredning til det har vært 3 aborter skyldes ganske enkelt det at det er 'så vanlig' med to aborter, at man regner det som tilfeldig og at man ikke kan regne med å påvise noen årsak i de fleste tilfeller. Det er ikke vist at man kan forebygge aborter med sprøyter. Jeg vil foreslå at du prøver å bli gravid og får en ultralydundersøkelse når du er 6-7 uker på vei. Du behøver ikke nødvendigvis å gå på privat klinikk, du kan få hjelp innen det offentlige i de fleste tilfeller. Når du vet at du er gravid, søker du lege og får henvisning til spesialist. Lykke til, det er god grunn til å tro at det går bra neste gangen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4363-gjentatt-spontanabort/#findComment-25963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.