Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis han fortsatt ammes, er han for liten. At det finnes morsmelkerstatning, er et dårlig argument. Jeg vet ihvertfall at skulle mine fått erstatning annenhver helg, hadde ammingen gått rett vest på svært kort tid.

Men det er da ikke mange månedene vi snakker om ? Hvis barnet fortsatt ammes, tror jeg din bror ville tape stort hvis han forsøkte å tvinge igjennom samvær annenhver helg likevel. Jeg har ihvertfall hatt veldig vanskelig for å tilgi at eksen min forsøkte å sabotere ammingen av eldstemann - det er noe man aldri glemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43645-skillsmisse-barn/#findComment-164110
Del på andre sider

Hvis han fortsatt ammes, er han for liten. At det finnes morsmelkerstatning, er et dårlig argument. Jeg vet ihvertfall at skulle mine fått erstatning annenhver helg, hadde ammingen gått rett vest på svært kort tid.

Men det er da ikke mange månedene vi snakker om ? Hvis barnet fortsatt ammes, tror jeg din bror ville tape stort hvis han forsøkte å tvinge igjennom samvær annenhver helg likevel. Jeg har ihvertfall hatt veldig vanskelig for å tilgi at eksen min forsøkte å sabotere ammingen av eldstemann - det er noe man aldri glemmer.

Jeg har tenkt litt på dette. Og mener at han er for liten uansett.

Det har ingenting med mor/far eller mann/kvinne å gjøre. Det har noe å gjøre med at åtte måneders alderen er en veldig sårbar periode i barnets utvikling, og viktig for tilknytningsevnen. Barnet bør ikke være for mye borte fra hovedomsorgspersonen i denne tiden.

Og før "Nordmann" spretter frem: Denne personen kan like gjerne være faren. Det har ikke noe med kjønn å gjøre, men med hvem barnet er vant til å ha rundt seg daglig.

Perioden er kortvarig. Om etpar måneder er det helt annerledes, i mellomtiden kan kanskje broren din ha barnet hver søndag, istedenfor annenhver helg ? Så små barn husker kortere også, og hver 14. dag høres for sjelden ut for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43645-skillsmisse-barn/#findComment-164229
Del på andre sider

Det er han selvsagt ikke. Begge kjønn er like godt omsorgspersoner (normalt), og det eneste som skulel forhindre samvær er om ungen fortsatt ammer. Men i så fall finner mormelkerstatning.

Problemer - som regel - at MOREN mener hun er den eneste som duger.

Moren er den eneste som duger når det gjelder amming. Moren er den eneste som duger når det gjelder svangerskap og fødsel. Selvfølgelig er et nyfødt barn mere knyttet til sin mor enn sin far og DET har med kjønn å gjøre. Morsmelkerstatning må brukes når moren ikke kan amme av en eller annen årsak, å ta en liten unge annenhver helg fra en ammende mor er galt både overfor mor og barn. Det er ikke snakk om lang periode, kan ikke far og mor heller enes om at far besøker mor for å få samvær med barnet i denne korte men uhyre viktige perioden for mor og barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43645-skillsmisse-barn/#findComment-164450
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Barnet trenger kontakt med begge sine foreldre fra de er født. Det blir annerledes når foreldrene bor fra hverandre. Den barnet bor fast sammen med, blir det trygge forankringspunktet den første tiden. Og moren har førsteretten når det gjelder amming.

Er barnet 8 mnd. kan det være hos faren på dagtid, men ikke til overnatting. Barnet bør være 1 1/2 - 2 år før det bor hele helgen hos faren. Barnet bør etter min mening være oftere sammen med sin far enn 2. hver helg. Det er i minste laget. Men det avhenger av foreldrenes evne til å samarbeide og ha felles mål for barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43645-skillsmisse-barn/#findComment-164506
Del på andre sider

Her var det jammen fokus på ammingen. Det må jovære det miste problemet. Jeg som tre barns mor har en slik jobb at jeg er hjemmefra annenhver uke også når barna var små.(hos oss var det mannen som var hjemme fra barna vvar 4 måneder)

Når jeg var vekk i over en uke pumpet jeg meg der jeg var samt at knerten fikk flaske og tror ikke han har idd under dette,

Høres ut som om dette er en unskyldning spørdu meg.

De de bør gjøre er å finne en løsning som alle kan leve med og selvom det kan virke ille så er det jo ogaå en tilvenningssak. Hele livssituasjoen endres jo så det er o ikke bare barna som trenger tid til å omstille seg.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43645-skillsmisse-barn/#findComment-164579
Del på andre sider

Moren er den eneste som duger når det gjelder amming. Moren er den eneste som duger når det gjelder svangerskap og fødsel. Selvfølgelig er et nyfødt barn mere knyttet til sin mor enn sin far og DET har med kjønn å gjøre. Morsmelkerstatning må brukes når moren ikke kan amme av en eller annen årsak, å ta en liten unge annenhver helg fra en ammende mor er galt både overfor mor og barn. Det er ikke snakk om lang periode, kan ikke far og mor heller enes om at far besøker mor for å få samvær med barnet i denne korte men uhyre viktige perioden for mor og barn.

Nå blei det veldig fiksert på amminga. Mora ammer gutten morgon og kveld, for kosens skyld. Ellers går det på vanlig babymat og morsmelkerstattning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43645-skillsmisse-barn/#findComment-164596
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...