Gjest Sopp-spørsmål Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 Hei! For et par uker siden fikk jeg sopp for første gang. Jeg prøvde Canesten "kur" - dvs. 1 pille og krem. Dette hjalp veldig mye, men det ble ikke helt borte - borte på utsiden, men ikke inni. Jeg har hatt mensen nå, så symptomene har (som normalt?) vært borte - men jeg kan fortsatt kjenne at utfloden er litt "seig", nå som jeg er ferdig med mensen. Bør jeg prøve nok en endagskur med Canesten (evt. andre merker som anbefales?) sånn for sikkerhets skyld, eller bør jeg vente til jeg helt sikkert kan slå fast at det er sopp? Hvor lang tid bør jeg behandles etter at symptomene er borte - kan jeg da si med sikkerhet at også soppen er borte, eller kan soppen være der (mer sopp enn normalt) selv om jeg ikke ser/kjenner det? Jeg så nedenfor at "tidligere soppmus" anbefalte Biola Drikkeyoghurt - er dette et "kjerringråd" fra ditt synspunkt, eller er det vitenskaplig bevist e.l.? Vet du i tillegg om noen gode internettsider med masse forskjellig info om slik sopp? Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4366-sopp-mette-moen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 Hei! jeg er oxo en soppmus! det er noe dritt! jeg synes tre dagers kuren med canesten virker bedre enn en dags kuren. Da kjøper du 6 100 mg stikkpiller med salve og bruker dette i tre netter. da skal det være borte. jeg som får dette hele tiden er ganske lei av canesten som bare hjelper få dager, har oxo brukt naturell yougurt. Jeg putter en tampong oppi yougurten så den trekker til seg litt og setter den inn et par timer. Dette kan bli litt sølete, men bruk bind samtidig. Dette er faktisk ganske behagelig, kløing og stikkinga slutter og det blir kjølig og godt. yougurten får det "surt" igjen der, soppen trives når det er søtt. Spiser du mye sukker har soppen lett for å komme igjen, det var sikkert derfor "tidligere soppmus" anbefalte å drikke Biola, for den er sur. Og dette kommer jo i blodet, akkuratt som sukker. jeg kjøpte meg 1 liter Biola og en naturell yougurt i går jeg, så nå får vi se hva som skjer! Lykke til til deg oxo! Hilsen en som prøver alt for å drepe soppen!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4366-sopp-mette-moen/#findComment-25520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sopp-spørsmål Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 Hei! jeg er oxo en soppmus! det er noe dritt! jeg synes tre dagers kuren med canesten virker bedre enn en dags kuren. Da kjøper du 6 100 mg stikkpiller med salve og bruker dette i tre netter. da skal det være borte. jeg som får dette hele tiden er ganske lei av canesten som bare hjelper få dager, har oxo brukt naturell yougurt. Jeg putter en tampong oppi yougurten så den trekker til seg litt og setter den inn et par timer. Dette kan bli litt sølete, men bruk bind samtidig. Dette er faktisk ganske behagelig, kløing og stikkinga slutter og det blir kjølig og godt. yougurten får det "surt" igjen der, soppen trives når det er søtt. Spiser du mye sukker har soppen lett for å komme igjen, det var sikkert derfor "tidligere soppmus" anbefalte å drikke Biola, for den er sur. Og dette kommer jo i blodet, akkuratt som sukker. jeg kjøpte meg 1 liter Biola og en naturell yougurt i går jeg, så nå får vi se hva som skjer! Lykke til til deg oxo! Hilsen en som prøver alt for å drepe soppen!! Hei igjen, og takk for svaret! Jeg så nedenfor at du lurte på gode kvinnelige gynekologer i Oslo sentrum... jeg har ikke noen å anbefale, men jeg er på jakt selv. Har du funnet noen nå? Hvis du har funnet noen, eller finner noen snart - kunne du være så snill og legge en liten melding om det her (kanskje ikke med navn, siden DOL sannsynligvis ikke er så veldig glad for det)?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4366-sopp-mette-moen/#findComment-25567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. september 2000 Del Skrevet 17. september 2000 Det kan kanskje vært lurt å ta en ekstra dose etter mensen hvor det kan komme tilbakefall. Du kan behandle til du ikke har symptomer. Soppen vil ofte ligge der på lur, hos ca 30% kan man påvise sopp uten at de har symptomer. Det er ikke vitenskapelig bevist at yoghurt har noen effekt. Vi er ved å oppdatere sidene om 'seksuelt overførte sykdommer', da kommer det informasjon. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4366-sopp-mette-moen/#findComment-25964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Hei igjen, og takk for svaret! Jeg så nedenfor at du lurte på gode kvinnelige gynekologer i Oslo sentrum... jeg har ikke noen å anbefale, men jeg er på jakt selv. Har du funnet noen nå? Hvis du har funnet noen, eller finner noen snart - kunne du være så snill og legge en liten melding om det her (kanskje ikke med navn, siden DOL sannsynligvis ikke er så veldig glad for det)?? Hei! Jeg har fått anbefalt en lege av mamma... Jeg skal vel ikke si navn her..? Men du kan vel maile meg på [email protected]. denne legen er litt over 40, kvinnelig og veldig hyggelig og forsiktig! mail meg du! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4366-sopp-mette-moen/#findComment-26361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.