Gjest anekarin Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jeg har termin idag og er 2.gangsfødende. Siden det bare er 1 1/2 år siden jeg fødte sist, så trodde jeg at jeg visste forskjellen på kynnere og ekte rier.. Men jeg må innrømme at det går litt over i hverandre nå. Jeg har kraftige kynnere (som varer lenge), og tar godt både i mage og rygg.. noen ganger kommer de regelmessig over flere timer, for så å gi seg igjen. Jeg husker ikke at jeg gikk slik så lenge sist.. Hva kan grunnen være til dette? Kan det bety at jeg faktisk har rier, men at de gir seg igjen?? Dermed er jeg sluttet å telle minutter, og prøver å hvile meg istedet.. Siden jeg fødte raskt sist, og min mor fødte raskt, så er jeg redd for ikke å ta på alvor når det virkelig er fødsel på gang.. Og at det skal gå så fort at jeg ikke rekker å komme meg til føden. Blir litt smårar av å gå slik dag ut og dag inn.. skal likssom være klar til fødsel døgnet rundt - 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43675-f%C3%B8dsel-eller-ikke-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Det kan vara svårt att skilja på kynnere och rier, speciellt när de är regelbundna och kraftiga. Försvinner de efter vila och du kan somna ifrån dem, är det inte riktiga rier utan kynnere. Dessa kan man ha en stund inna de riskitga rierna sätter igånga. Jag förstår att du börjar att känna dig osäker på vad detta är men jag tror ändå att du förstår när det är dags att åka in. Regelbundna rier, som är varaktiga och som inte försvinner efter vila och dessutom blir lite kraftigare= ring till föden för en vurdering.Ring också om du känner dig osäker, de finns ju där för dig , dygnet runt! Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43675-f%C3%B8dsel-eller-ikke-f%C3%B8dsel/#findComment-164144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.