Gå til innhold

Fødsel eller ikke fødsel..

Anbefalte innlegg

Gjest anekarin

Jeg har termin idag og er 2.gangsfødende. Siden det bare er 1 1/2 år siden jeg fødte sist, så trodde jeg at jeg visste forskjellen på kynnere og ekte rier.. Men jeg må innrømme at det går litt over i hverandre nå. Jeg har kraftige kynnere (som varer lenge), og tar godt både i mage og rygg.. noen ganger kommer de regelmessig over flere timer, for så å gi seg igjen. Jeg husker ikke at jeg gikk slik så lenge sist.. Hva kan grunnen være til dette? Kan det bety at jeg faktisk har rier, men at de gir seg igjen??

Dermed er jeg sluttet å telle minutter, og prøver å hvile meg istedet..

Siden jeg fødte raskt sist, og min mor fødte raskt, så er jeg redd for ikke å ta på alvor når det virkelig er fødsel på gang.. Og at det skal gå så fort at jeg ikke rekker å komme meg til føden.

Blir litt smårar av å gå slik dag ut og dag inn.. skal likssom være klar til fødsel døgnet rundt -

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43675-f%C3%B8dsel-eller-ikke-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det kan vara svårt att skilja på kynnere och rier, speciellt när de är regelbundna och kraftiga. Försvinner de efter vila och du kan somna ifrån dem, är det inte riktiga rier utan kynnere. Dessa kan man ha en stund inna de riskitga rierna sätter igånga. Jag förstår att du börjar att känna dig osäker på vad detta är men jag tror ändå att du förstår när det är dags att åka in. Regelbundna rier, som är varaktiga och som inte försvinner efter vila och dessutom blir lite kraftigare= ring till föden för en vurdering.Ring också om du känner dig osäker, de finns ju där för dig , dygnet runt! Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...