Gå til innhold

i utlandet-visdomstann

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en norsk student I utlandet og de siste maanedene har jeg hatt problemer med visdomstanna mi.

(Jeg pleier aa vaere hjemme I Norge hver sommer og da passer jeg paa aa gaa til tannlegen blant annet.)

Ene visdomstanna mi har vokst saann at tannkjoettet danner en slags lomme hvor plakk og matrester kan samle seg og tannlegen min hjemme advarte meg om at den kunne komme til aa bli betent. Han ville ogsaa ha meg til aa fjerne den, men den sitter saann til at en spesialist maa ta det. Videre ble jeg anbefalt aa pusse den ofte og hardt for aa minimalisere muligheten for at den skal bli betent, men bare to maaneder etter tannlegebesoeket, begynte det aa komme puss fra den. Jeg har vaert hos tannlege her jeg bor(England) og ble satt paa antibiotika I noen dager. Kuren hjelp ikke og den verker enda. Jeg pusser fortsatt omraadet grundig og skyller munnen med corsodyl morgen og kveld.

Den gjoer ikke vondt eller noe, men jeg syns jo det er ekkelt aa gaa med den saann og jeg er paranoid for at jeg har daarlig aande.

Jeg vet jo at jeg maa ta den ut, men det jeg lurer paa er hvor lenge kan jeg gaa med den saann? Kan jeg vente med aa faa den fjernet til jeg skal hjem til sommeren igjen?

Hvor mye circa vil det koste aa fjerne den?

Kan jeg faa dette tilbake paa folketrygden?

Jeg ville bli veldig takknemlig for raad!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43713-i-utlandet-visdomstann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege