Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 14 måneder som jeg ammet til hun var 12 måneder gammel. Grunnen til at jeg sluttet å amme var at vi ønsket et til barn ganske tett etter første mann. Nå har jeg nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen, og lurer på følgende; er det trygt å begynne å gi litt morsmelk til første mann igjen, eller kan dette føre til økt abortrisiko ?Jeg fikk tilbake mensturasjonen bare tre måneder etter fødselen med første mann, og prøvde inntenst å bli gravid de månedene jeg ammet uten å bli det. Betyr det at kroppen min sannsynligvis ikke vil tåle både graviditet og amming på en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43717-ammiga-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er slettes ikke uvanlig å amme selv om man er gravid, og det er ikke påvist at det medfører noen økt abortrisiko. Selvfølgelig vil man alltid kunne møte på folk som har erfart at de har abortert samtidig som de ammet, men dette ville sansynligvis skjedd uansett. At det tok så lang tid før du ble gravid igjen, til tross for at du hadde fått tilbake menstruasjon, kan også være tilfeldig.

Du kan trygt la ditt første barn få litt morsmelk igjen, hvis du skulle klare å få litt melkeproduksjon igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43717-ammiga-ved-graviditet/#findComment-164755
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...