Gå til innhold

Spørsmål etter SA

Anbefalte innlegg

Gjest lyst på baby

Spørsmål etter SA

Jeg hadde en SA for 2 og en halv uke siden. Var ikke langt på vei , fikk beskjed på gyn.poliklinikk at vi kunne fortsette prøvingen så snart blødningen var over. Mensen kunne jeg forvente som vanlig. Noen fikk el.allerede samme mnd.de hadde mistet og ble gravide og alt gikk bra. Vi har derfor fortsatt å prøve videre i en ukes tid nå , etter blødningen var ferdig. Var ikke til utskrapning eller UL , da de mente det bare ville medføre meg mer ubehag og ikke ville gi noe sikrere svar ang Sa. Har hørt at det sies at mensen kommer 4-6 uker senere, menes det da fra 1.blødnindsdag i SA eller etter den er ferdig? Fikk beskjed om at en ikke kunne se om en hadde el.denne mnd. på temp.målinger eller el.tester. Har hatt slim som kan strekkes i tråder , har jeg hatt el. da? Kan vi ha sjanse til å bli gravide igjen allerede nå ? Håper på raskt svar og at vi ikke har gjort noe feil etter SA-en.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43731-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-etter-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det var trist med SA. Jeg selve hadde en SA for fire uker siden. Og idag har jeg fått mensen. Uheldigvis. Vi får prøve igjen neste el. Jeg var 7.5 uker på vei når jeg hadde SA. Så det var ikke nødvendig med utskraping for meg. Kroppen ordner opp selv når jeg ikke var så langt på vei. Fikk beskjed vi kunne prøve så snart blødningen var ferdig. Med hensyn til eggløsning. Så høres det ut som du har det . Når du har EL så er slimen veldig elastisk, og hvite. Ønsker deg lykke til. Håper vi begge treffe neste gang. Jeg tenker på dere.

Klem fra,

mom2boys

Gjest lyst på baby

Hei

Det var trist med SA. Jeg selve hadde en SA for fire uker siden. Og idag har jeg fått mensen. Uheldigvis. Vi får prøve igjen neste el. Jeg var 7.5 uker på vei når jeg hadde SA. Så det var ikke nødvendig med utskraping for meg. Kroppen ordner opp selv når jeg ikke var så langt på vei. Fikk beskjed vi kunne prøve så snart blødningen var ferdig. Med hensyn til eggløsning. Så høres det ut som du har det . Når du har EL så er slimen veldig elastisk, og hvite. Ønsker deg lykke til. Håper vi begge treffe neste gang. Jeg tenker på dere.

Klem fra,

mom2boys

Takk for svarene. Håper vi lykkes neste gang. Lykke til i hvert fall!

Takk for svarene. Håper vi lykkes neste gang. Lykke til i hvert fall!

Ja, jeg håper vi lykkes begge to. Jeg trodde jeg skulle få mensen min. Men det hare bare vært noen dråper ikke mer en det vises når jeg tørker der. Tok en test i dag som var ikke positivt. Men så har det ikke skjedd noen ennå. Jeg skal ta en ny test om et par dager. Det er grusomt å gå rundt å tenke på det hele veien. Håper det beste.

Stor klem

Gjest lyst på baby

Ja, jeg håper vi lykkes begge to. Jeg trodde jeg skulle få mensen min. Men det hare bare vært noen dråper ikke mer en det vises når jeg tørker der. Tok en test i dag som var ikke positivt. Men så har det ikke skjedd noen ennå. Jeg skal ta en ny test om et par dager. Det er grusomt å gå rundt å tenke på det hele veien. Håper det beste.

Stor klem

Ja,det er ikke bare bare å gå rundt og vente på om mensen kommer på ordentlig eller hva den gjør. Blir spennede å se om en stund da om testen blir positiv eller om det er mensen som kommer for fullt.

Håper på dine vegne nå.

Du får fortelle hvo0rdan det går videre.

KLem

Ja,det er ikke bare bare å gå rundt og vente på om mensen kommer på ordentlig eller hva den gjør. Blir spennede å se om en stund da om testen blir positiv eller om det er mensen som kommer for fullt.

Håper på dine vegne nå.

Du får fortelle hvo0rdan det går videre.

KLem

Ja det skal nok blir spennende å se hva det blir til. Har to gutter fra før. En på 2 1/2, og en på 15 måneder. Det er like spennende hver gang. Men jeg synes dagene er ekstra lange når du venter på å ta en test. uff da. Det er ikke til å holde ut. Har du unger fra før? Det er ihvertfall kjekt å ha noen å snakke med om det som vet hvordan det er etter en SA.

Klem

Annonse

Ja det skal nok blir spennende å se hva det blir til. Har to gutter fra før. En på 2 1/2, og en på 15 måneder. Det er like spennende hver gang. Men jeg synes dagene er ekstra lange når du venter på å ta en test. uff da. Det er ikke til å holde ut. Har du unger fra før? Det er ihvertfall kjekt å ha noen å snakke med om det som vet hvordan det er etter en SA.

Klem

Nei søren og. Jeg fikk mensen. Ja,ja vi får bare prøve igjen neste gang. Jeg kan tenke på verre ting enn det å gjøre. haha *stor smil*.

Lykke til,

Trine Endsjø, jordmor

En blødning etter en spontanabort kan godt vare en god stund, gjerne kraftigere enn en mensblødning. Ca 4-6 uker etter første blødningsdag kan man forvente å få menstruasjon igjen, men dette er slettes ikke noe man kan garantere. Hvis man f.eks. er svært påvirket psykisk av påkjenningen, kan det ta lenger tid. Det kan godt tenkes at du nå har hatt eggløsning, i.o.m. at denne ofte medfører slimete utflod. Jeg vil uansett anefaled dere å ha regelmessige samleier uten å bli altfor fokusert på dag og tid. Du blir høyst sansynlig gravid igjen innen få måneder, de fleste blir det.

Jeg kan ikke skjønne at dere skal ha gjort noe feil etter spontanaborten. Dere fikk beskjed om at dere raskt kunne prøve å bli gravid igjen, og det er det dere har gjort. Ønsker dere lykke til videre.

Gjest lyst på baby

Nei søren og. Jeg fikk mensen. Ja,ja vi får bare prøve igjen neste gang. Jeg kan tenke på verre ting enn det å gjøre. haha *stor smil*.

Lykke til,

Det var jo kjedelig at mensen kom , men det er som du sier nye muligheter rundt hjørnet og det fins absolutt kjedeligere ting å gjøre enn å prøve på nytt....hi-hi.

Koselig at du har to smågutter fra før , jeg har ingen unger fra før så det er litt ekstra spennende å vente på å få den første en gang. Håper jeg får mensen igjen snart eller at jeg helst ikke får den da..men jeg tar det ikke så tungt om den kommer for da er vel systemet i gang igjen slik det skal .

Skal holde deg oppdatert på hvordan det går. Det er godt å ha kontakt med noen som vet hvordan SA føles.

Ha det fint og kos deg med gutta dine!

Gjest lyst på baby

Leit med SA...

Men tror nok at mulighetene for at du kan bli raskt gravid igjen er store.

Selv om det er noe annet , så ble jeg gravid 3 uker ETTER fødsel...

Lykke til

Det var jo oppmuntrende å høre det , tusen takk for svaret. Lykke til med dine små , kos deg.

Det var jo kjedelig at mensen kom , men det er som du sier nye muligheter rundt hjørnet og det fins absolutt kjedeligere ting å gjøre enn å prøve på nytt....hi-hi.

Koselig at du har to smågutter fra før , jeg har ingen unger fra før så det er litt ekstra spennende å vente på å få den første en gang. Håper jeg får mensen igjen snart eller at jeg helst ikke får den da..men jeg tar det ikke så tungt om den kommer for da er vel systemet i gang igjen slik det skal .

Skal holde deg oppdatert på hvordan det går. Det er godt å ha kontakt med noen som vet hvordan SA føles.

Ha det fint og kos deg med gutta dine!

ja takk for oppmuntringen. Det er sant at jeg ville helst vært gravid. men nå vet jeg hva tid jeg kan planlegge litt ekstra kos, hehe.

Snakkes snart igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...