kirrie Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 jeg har nettopp møtt en fantastisk mann/gutt som jeg er skikkelig forelska i. vi deler så mange tanker, og han behandler meg SÅ bra i forhold til fks mitt forrige forhold. det er bare et problem.. og mye av problemet er at jeg ikke en gang vet om det er et problem.. han røyker nemlig hasj en gang i blandt (en gang i måneden ca). i og for seg har jeg rimelig liberale holdninger til dette, men når jeg selv jobber med rusmisbrukere syns jeg saken tar en annen vending og jeg lurer på om jeg bør gå foran med et godt eksempel.. jeg røyker ikke selv.. men.. nei jeg er skikkelig forvirra. synspunkter mottas med takk. noen med lignende erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
midtimellom Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 Jeg synes narkotika er en nei-ting uansett hvor ofte det skjer. Hvis han ikke har en vane med dette, burde han ikke ha noe problem med å slutte, så jeg synes du burde be han om nettop det. Pga. jobben din og ikke minst at hasj er farlig for helsa. Regelmessig bruk av hasj over en langperiode, skader kroppen på den måten at man mister evnen til å være glad, snakker har av erfaring. Har en onkel som lider av depresjon pga. buk av hasj i flere år, han er tildags dato, over et og et halvt år etter at han sluttet med hasj, sengeliggende fordi han ikke vil stå opp, han er sur og fæl, direkte skader av hasj. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-25538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 15. september 2000 Del Skrevet 15. september 2000 Jeg forstår at du er i et dilemma. Vil du høre min erfaring fra jobb med par der en av partne røyker hasj? Nå tenker jeg på de par og også familier som lever et helt ordinært liv, med jobb og hjem og kjærsting og familie osv. Det som blir problem hos slike par er i og for seg ikke hasjrøykingen, men at det skal være tyst omkring det. Det blir et påbud fra hasjbrukeren om å holde tett om saken. Det provoserer etter hvert partneren og forsurer kommunikasjonen. Så følger ofte andre negative ting etter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-25619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VPG Skrevet 20. september 2000 Del Skrevet 20. september 2000 Jeg synes narkotika er en nei-ting uansett hvor ofte det skjer. Hvis han ikke har en vane med dette, burde han ikke ha noe problem med å slutte, så jeg synes du burde be han om nettop det. Pga. jobben din og ikke minst at hasj er farlig for helsa. Regelmessig bruk av hasj over en langperiode, skader kroppen på den måten at man mister evnen til å være glad, snakker har av erfaring. Har en onkel som lider av depresjon pga. buk av hasj i flere år, han er tildags dato, over et og et halvt år etter at han sluttet med hasj, sengeliggende fordi han ikke vil stå opp, han er sur og fæl, direkte skader av hasj. Lykke til Du har tydligvis ikke fnugg av viten om hasj og hasjrøyking! Hasj gir ikke varige skader på kroppen eller psyken. Og dette er det forsket mye på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-26894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegalizeNow Skrevet 7. desember 2000 Del Skrevet 7. desember 2000 Du har tydligvis ikke fnugg av viten om hasj og hasjrøyking! Hasj gir ikke varige skader på kroppen eller psyken. Og dette er det forsket mye på. Han fyren som har ligget i en seng i 1 1/2 år på grunn av hasjrøyking - må være et meget spesielt psykiatrisk tilfelle... Selv ikke verstingene i UMN ville sagt noe sånt om et stoff som ALDRI er påvist å være farligere enn kaffe.... La kjæresten din røyke du - snart er det legalisert uansett. Har selv "mistet" noen forhold på grunn av hasj - og da tenker jeg bare at disse jentene er utrolig intolerante - og blåser i det dagen etterpå (bokstavlig talt!)... Det forholdet hørtes altfor fint ut til å bli ødlagt av slik en filleting... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-60080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann 32 Skrevet 7. desember 2000 Del Skrevet 7. desember 2000 Du skriver at du jobber med rusmisbrukere. Gjelder det da isåfall også alkoholikere ? Hva med ditt eget forhold til dette rusmiddelet ? Kan ikke fatte at det skulle være noen prinsipiell forskjell på om han tar seg noen øl engang iblandt, eller en joint i måneden i den sammenheng det her er snakk om med ditt dilemma. At det ene er et tillatt rusmiddel og det andre ikke, har lite med denne saken å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-60083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 7. desember 2000 Del Skrevet 7. desember 2000 Jeg forstår at du er i et dilemma. Vil du høre min erfaring fra jobb med par der en av partne røyker hasj? Nå tenker jeg på de par og også familier som lever et helt ordinært liv, med jobb og hjem og kjærsting og familie osv. Det som blir problem hos slike par er i og for seg ikke hasjrøykingen, men at det skal være tyst omkring det. Det blir et påbud fra hasjbrukeren om å holde tett om saken. Det provoserer etter hvert partneren og forsurer kommunikasjonen. Så følger ofte andre negative ting etter. Var dette et godt råd til vedkommende, eller hva mente du egentlig? Var det største problemet at hun måtte holde tett ovenfor bekjente eller det faktum at hennes venn røkte harsj? Hvis han røyker en gang pr. mnd. nå, blir det ikke bedre med tiden, det blir heller verre og verre og det vet du. Har ingen tro på at hasj ikke er skadelig i lengden. Har selv en bekjent med nå to barn, som drev med dette i ungdommen. Hennes beskrivelse av det hele var at hun enten svevde oppunder taket, eller satt som en dust borti et hjørne helt i sine egne tanker. Hun har den dag i dag suget, men klarer å la være p.g.a barna. En gang gikk det nesten galt, men jeg fikk henne til å skjønne at dette må du ikke gjøre. Ta deg heller en øl eller seks, og det gjorde hun og var glad dagen etter. Forskjellen på alkohol og harsj er at hvis man drikker får man ikke nødvendigvis trangen til noe sterkere etterhver, da snakker jeg om vanlig forbruk. Hasj derimot virker en stund bra, siden føles trangen til noe mer bare sterkere og sterkere. En jeg jobbet med (jada de finnes i helsevesnet i fleng) endte opp på alt mulig rart, sist jeg så han var for tre år siden. Da gikk han på store doser av amfetamin og fikk ikke sove hverken dag eller natt, bare kjørte i bilen sin døgnet rundt. Lever han i dag tro? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-60094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hasjrøyker Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Var dette et godt råd til vedkommende, eller hva mente du egentlig? Var det største problemet at hun måtte holde tett ovenfor bekjente eller det faktum at hennes venn røkte harsj? Hvis han røyker en gang pr. mnd. nå, blir det ikke bedre med tiden, det blir heller verre og verre og det vet du. Har ingen tro på at hasj ikke er skadelig i lengden. Har selv en bekjent med nå to barn, som drev med dette i ungdommen. Hennes beskrivelse av det hele var at hun enten svevde oppunder taket, eller satt som en dust borti et hjørne helt i sine egne tanker. Hun har den dag i dag suget, men klarer å la være p.g.a barna. En gang gikk det nesten galt, men jeg fikk henne til å skjønne at dette må du ikke gjøre. Ta deg heller en øl eller seks, og det gjorde hun og var glad dagen etter. Forskjellen på alkohol og harsj er at hvis man drikker får man ikke nødvendigvis trangen til noe sterkere etterhver, da snakker jeg om vanlig forbruk. Hasj derimot virker en stund bra, siden føles trangen til noe mer bare sterkere og sterkere. En jeg jobbet med (jada de finnes i helsevesnet i fleng) endte opp på alt mulig rart, sist jeg så han var for tre år siden. Da gikk han på store doser av amfetamin og fikk ikke sove hverken dag eller natt, bare kjørte i bilen sin døgnet rundt. Lever han i dag tro? Man føler IKKE noe trang til sterkere stoffer av å røyke hasj. Det er tull. Jeg har røyket i ny og ne nå i nesten 5 år. Grunnen til at mange begynner med sterkere stoffer etterhvert er pga. at hasj er ulovlig. Ved at det er ulovlig kommer ofte ungdommer inn i et miljø hvor det også benyttes andre farligere ulovlige stoffer. I vennegjengen min er det noen som røyker og noen som ikke røyker. Det er ikke noe problem for vi prater åpent om det....vi sier ifra om vi skal røyke en kveld og røyker ikke om noen ikke vil at vi skal det da. Vi har pratet om hvis noen hadde kommet med noen sterkere stoffer en dag - Den personen ville blitt bedt om å gå. Vi er alle inneforstådt med den regelen, og jeg tror ikke noen ville bryte den. Hvis du lurer på hva slags folk som røyker så skal jeg ramse opp noen av yrkene mine kamerater har: et par er siviløkonomer, en er sivilingeniør og en eiendomsmegler, og noen er fortsatt studenter. Alle utenom studentene har god økonomi. Jeg er selv student, og tross røyking får jeg bra karakterer(hmm..). For å summerer opp: hasj vil ikke gi deg trang for sterkere stoffer, hasj er ikke vanedannende, man må heller ikke ta større doser hver gang, hasj gjør deg ikke dum. Det har ikke blitt påvist et eneste dødsfall pga. hasj i Norge, mens over 800 dør årlig av alkoholrelaterte årsaker. Og for ikke å snakke om all den voldelige oppførselen alkoholen fører med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-65769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Man føler IKKE noe trang til sterkere stoffer av å røyke hasj. Det er tull. Jeg har røyket i ny og ne nå i nesten 5 år. Grunnen til at mange begynner med sterkere stoffer etterhvert er pga. at hasj er ulovlig. Ved at det er ulovlig kommer ofte ungdommer inn i et miljø hvor det også benyttes andre farligere ulovlige stoffer. I vennegjengen min er det noen som røyker og noen som ikke røyker. Det er ikke noe problem for vi prater åpent om det....vi sier ifra om vi skal røyke en kveld og røyker ikke om noen ikke vil at vi skal det da. Vi har pratet om hvis noen hadde kommet med noen sterkere stoffer en dag - Den personen ville blitt bedt om å gå. Vi er alle inneforstådt med den regelen, og jeg tror ikke noen ville bryte den. Hvis du lurer på hva slags folk som røyker så skal jeg ramse opp noen av yrkene mine kamerater har: et par er siviløkonomer, en er sivilingeniør og en eiendomsmegler, og noen er fortsatt studenter. Alle utenom studentene har god økonomi. Jeg er selv student, og tross røyking får jeg bra karakterer(hmm..). For å summerer opp: hasj vil ikke gi deg trang for sterkere stoffer, hasj er ikke vanedannende, man må heller ikke ta større doser hver gang, hasj gjør deg ikke dum. Det har ikke blitt påvist et eneste dødsfall pga. hasj i Norge, mens over 800 dør årlig av alkoholrelaterte årsaker. Og for ikke å snakke om all den voldelige oppførselen alkoholen fører med seg. For noe forbanna sprøyt om jeg må si det rett ut. Hva med alle vrakene som sitter der med sprøytene sine, de begynte sikkert med sitronbrus. Å ikke kom her å fortell meg at de som bruker harsj ikke blir korka eller innsnerpa i hue. Noe mer greier jeg rett og slett ikke og utdype det hele i kveld, siden jeg ble så forbanna på et innlegg på ungdommsforum i kveld at jeg nesten fløy i flint. Kanskje i morgen hvis jeg får tid og ro ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-65770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hasjbruker Skrevet 30. desember 2000 Del Skrevet 30. desember 2000 For noe forbanna sprøyt om jeg må si det rett ut. Hva med alle vrakene som sitter der med sprøytene sine, de begynte sikkert med sitronbrus. Å ikke kom her å fortell meg at de som bruker harsj ikke blir korka eller innsnerpa i hue. Noe mer greier jeg rett og slett ikke og utdype det hele i kveld, siden jeg ble så forbanna på et innlegg på ungdommsforum i kveld at jeg nesten fløy i flint. Kanskje i morgen hvis jeg får tid og ro ! Det er ikke noe forbanna sprøyt!!! Jeg har mange venner som er utrolig intelligente, og har selv en veldig høy IQ (Har vært testet, også etter noen år med røyking). Det er sant at de som nå er narkomane nok har røyket hasj først....men aller først drakk de nok alkohol! For å ta en helt banal sak: Skal man forby tråsykler fordi det fører til at folk tar mottorsykkel-lappen og kjører seg i hjel?? Det er ikke en eneste seriøs forsker som sier at Hasj er mer farlig enn alkohol, eller tilogmed koffein!! (Hvis det ikke stemmer gi meg info om Hvem/Hvor osv.) Tilogmed WHO har gjort en test hvor konklusjonen var at Hasj er mindre skadelig enn Koffein. Og til informasjon gikk heroin-bruken ned med over 10% når Hasj ble lovlig i Amsterdam! ps: Det staves ikke harsj, men hasj!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4374-n%C3%A5r-kj%C3%A6resten-r%C3%B8yker-hasj-og-jeg-jobber-med-narkomane/#findComment-66544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.