Gå til innhold

Bekkenmuskulaturen etter fødsel..

Anbefalte innlegg

novemberjente

Skrev tidligere et innlegg om knipeøvelser..

Jeg har ikke blitt noe bedre, er nå nesten en måned siden fødsel. Ser selv at det er veldig vidt der nede enda:( Kan det være at muskulaturen har blitt ødelagt?

Har blitt veldig redd for at jeg ikke kommer til å bli som jeg var.

Jeg ble ikke klippt og sydde kun 2 sting på innsiden av åpningen.

Når burde jeg forvente å bli strammere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43748-bekkenmuskulaturen-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes du skal fortsette som du nå holder på, med regelmessige knipeøvelser, og prøve å gi det litt mere tid. Det tar tid for kroppen å heles helt etter en fødsel. Jeg vil anbefale deg å bestille time for etterkontroll hos din lege/jordmor. Hvis du ønsker det går det sikkert an å få en henvisning til fysioterapeut for å få skikkelige instruksjoner i knipeøvelser, hvis du har mistanke om at du ikke får det til helt riktig. I.o.m. at du ikke revnet noe særlig under fødselen, tviler jeg sterkt på at noe har blitt ødelagt permanent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...