Gå til innhold

Kontakt via internett

Anbefalte innlegg

Gjest barabara

Jeg er 44 år gammel og separert, mor til to tenåringsjenter. Jeg har kjøpt min egen leilighet som jeg holder på å pusse opp før jeg flytter inn og felles hus ble solgt for to dager siden. Dette har vært en tøff og vanskelig prosess og de siste ukene har jeg vært sykemeldt og gått rundt og engstet meg for penger, salg osv. De fleste venner er borte siden de var parvenner og jeg har ikke vært den morsomme, humoristiske som jeg var før. For å gjøre noe gikk jeg inn på en kontaktformidling på internett og det har ikke manglet på respons. Jeg har valgt noen og korrespondert med både i Norge og USA. En mann har jeg møtt over en kopp kaffe en kveld, siden har vi hatt en god kontakt via email, han bor et annet sted i Norge. Plutselig sitter jeg her og synes det jeg holder på med er helt sykt, det kan ikke være oppegående mennesker som treffes på denne måten osv. Dette var i utgangspunktet en impulsiv handling, før internett var det bare kontakt i aviser og jeg har trolig tenkt på det som skrullete hvis jeg overhodet tenkte. Jeg går lite ut, liker ikke å gå alene og har ikke enslige venninner i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43751-kontakt-via-internett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest helt fint

Jeg ble kjent med en veldig søt jente på internett, vi skriver nesten daglig og har blitt ekstremt godt kjent,- kjent på en helt annen måte enn ellers. Møtte hverandre for en stund siden og hadde det kjempekoselig, likte hverandre veldig godt. Hvorfor syns du det er `teit` å bli kjent på den måten. Egentlig er det ideèlt hvis en tenker samliv.. det er det å virkelig kjenne den andre veldig godt, meninger og alt, som er sentralt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43751-kontakt-via-internett/#findComment-164474
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Så bra å høre at du har greid å bryte litt ut av dine egne tanker. Å få kontakter via internett er ikke skrullete. Tvert om synes jeg du har tatt et lurt skritt videre. For det er ikke bare bare å skulle gå ut for å treffe nye venner i godt voksen alder. Internett er et fint kontaktmiddel. Så ikke vær flau. Jeg håper du får glede av din nyvinning!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43751-kontakt-via-internett/#findComment-164501
Del på andre sider

Gjest Kristine

Slik jeg leser deg er du hverken gal eller hinsides. Internett er bare et uhyre praktisk og smart medium - hverken mer eller mindre.

Jeg vil også at du skal være litt skeptisk. Litt forsiktig ift. mennesker du kan møte på internett. Det er lett å bli lurt.

Ellers så har jeg ingen motforestillinger. Bare ha øyne og ører åpne ift. personer med negative hensikter (som ellers når vi møter mennesker som vi ikke kjenner bakgrunnen til).

Et annet moment med internett er at det er uhyre lett å fremstille seg selv i et lys som kanskje ikke stemmer helt med virkeligheten.

Jeg følger også med en venn av meg som er i samme situasjon som deg. Det er lett å komme i kontakt med mennesker som sliter når en sliter selv. Bruk tid og kos deg med enslige rollen. Den kan være deilig også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43751-kontakt-via-internett/#findComment-164588
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...