Gå til innhold

narkose

Anbefalte innlegg

Gjest veurooz

Jeg har ikke vært hos tannlegen på 7-8 år, har i deler av mitt liv vært rusmisbruker og hatt veldig dårlig vedlikehold. Nå har jeg masse hull. Ett SVÆRT et på størrelse med Grand Canyon som jeg kan stikke fingern nedi langt baki munnen.. Mange jeg kan kjenne med tunga.

Saken er den at etter mine ruseskapader satt jeg igjen som en ganske oversensitiv person på noen områder, har en litt annen virkelighetsoppfattelse enn andre kan man si. Det er IKKE SNAKK OM at jeg, uansett hvor mange valium og hvor mye lystgass (har tatt lystgass for moro skyld.. Kunne aldri tenkt meg tannbehandling i en slik tilstand!) dere putter i meg, skal være våken når alt dette fikses på..

Hvor mye koster narkose, og dekkes det av arbeidskontoret? (er på yrkesretta attføring på medisinsk grunnlag)

Hvorfor pleier man å gjøre sånne 'store tilfeller' over flere ganger? Kan man ikke bare fikse alt på en gang under narkose, eller blir det for mye for kroppen?

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43752-narkose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pga tannlegeskrekk spurte jeg meg for der jeg går hos tannlege, hva en behandling under narkose ville koste. Svaret var 3000,-kroner, og dette var for narkosen ! Ikke behandling av evt.hull de måtte finne. Det kommer i tillegg.

Dette var for et par år siden. Klinikken er riktignok en privatklinikk (ligger også på vestkanten i Oslo) og er derfor litt dyrere, men jeg tror det skulle gi en pekepinn på hva det vil koste deg.

Årsaken til at det er så dyrt, er at narkose krever at en anestesi-lege og sykepleier er til stede under behandlingen. Det holder ikke med bare tannlegen, da nei.

Forhør deg på trygdekontoret om du kan få dette dekket, da vel ? Dersom du er på attføring, og med din bakgrunnshistorie, så tipper jeg de skjønner at du har behov for økonomisk stønad for å få råd til å gå til tannlegen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43752-narkose/#findComment-165061
Del på andre sider

Gjest veurooz

Pga tannlegeskrekk spurte jeg meg for der jeg går hos tannlege, hva en behandling under narkose ville koste. Svaret var 3000,-kroner, og dette var for narkosen ! Ikke behandling av evt.hull de måtte finne. Det kommer i tillegg.

Dette var for et par år siden. Klinikken er riktignok en privatklinikk (ligger også på vestkanten i Oslo) og er derfor litt dyrere, men jeg tror det skulle gi en pekepinn på hva det vil koste deg.

Årsaken til at det er så dyrt, er at narkose krever at en anestesi-lege og sykepleier er til stede under behandlingen. Det holder ikke med bare tannlegen, da nei.

Forhør deg på trygdekontoret om du kan få dette dekket, da vel ? Dersom du er på attføring, og med din bakgrunnshistorie, så tipper jeg de skjønner at du har behov for økonomisk stønad for å få råd til å gå til tannlegen.

Takk for svar!! Det var ikke så ille som jeg trodde... 3000 er ingen pris for å slippe å oppleve et slikt mareritt (jada, tannleger er nok fine mennesker - men jeg er nok for skjør til å gjøre dette i bevisst tilstand)!!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43752-narkose/#findComment-165575
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...