Gjest Adidas Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg er 170 cm og veier 90 kilo, håper å klare å gå ned ca 8 - 10 kg før jeg blir gravid. Hvor mye må jeg regne med å gå opp i løpet ov svangerskapet ? Og er det greit å gå ned i vekt de 2- 3 første mnd av et svangerskap ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43762-overvekt-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det er slettes ikke så uvanlig at overvektige kvinner som blir gravide, ikke har den helt store vektøktningen i svangerskapet, som de kanskje hadde fryktet. Hva dette skyldes, vet jeg ikke helt. Er man overvektig fordi man har en tendens til å overspise, er det mange som slutter med dette når de går gravide. Kanskje fordi gleden over å være gravid gir så stor mening, at man rett og slett ikke trenger de voldsomme måltidene. Uansett tror jeg du bør belage å legge på deg 10-15 kg i løpet av de 9 månedene, men det kan tenkes at det blir både mer og mindre. Hvis du har tenkt å slanke deg de første 2-3 månedene, så vil jeg ihvertfall fraråde en streng diett, men klarer du å leve sunt uten å kutte ned på det mest nødvendige, men heller droppe søtsaker og fet mat, gjør det ingen ting om du går ned litt i begynnelsen. Lykke til med både vekttap og forhåpentligvis svangerskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43762-overvekt-og-graviditet/#findComment-165021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Putte Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Det er slettes ikke så uvanlig at overvektige kvinner som blir gravide, ikke har den helt store vektøktningen i svangerskapet, som de kanskje hadde fryktet. Hva dette skyldes, vet jeg ikke helt. Er man overvektig fordi man har en tendens til å overspise, er det mange som slutter med dette når de går gravide. Kanskje fordi gleden over å være gravid gir så stor mening, at man rett og slett ikke trenger de voldsomme måltidene. Uansett tror jeg du bør belage å legge på deg 10-15 kg i løpet av de 9 månedene, men det kan tenkes at det blir både mer og mindre. Hvis du har tenkt å slanke deg de første 2-3 månedene, så vil jeg ihvertfall fraråde en streng diett, men klarer du å leve sunt uten å kutte ned på det mest nødvendige, men heller droppe søtsaker og fet mat, gjør det ingen ting om du går ned litt i begynnelsen. Lykke til med både vekttap og forhåpentligvis svangerskap. Vil bare støtte meg til det jordmor Trine Endsjø sier her: Jeg veide 82 kilo da jeg startet mitt 1. svangerskap (er 176 cm lang), og da jeg hadde født poden var jeg nede i 67 kg!! Lysten på noe godt, som jeg hadde hver dag før graviditeten, forsvant helt! Jeg syntes det var mye bedre å tygge en tyggegummi, spise et eple osv. enn å stappe i meg store Japp'er, karameller osv. Og slik har det vært i mitt 2. svangerskap også. Må tilføye at poden min, som nå er 2,5 år, veide 4010 gram ved fødselen, så han hadde ikke hatt det vondt/manglet mat, iallefall! Hvor stor denne babyen er, gjenstår det å se, men nå 3 uker før termin, har jeg lagt på meg 2 kilo, og jeg har ikke vært oppe i 82 mellom svangerskapene heller. Lykke til, Adidas! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43762-overvekt-og-graviditet/#findComment-165711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.