Gjest Adidas Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 Jeg er 170 cm og veier 90 kilo, håper å klare å gå ned ca 8 - 10 kg før jeg blir gravid. Hvor mye må jeg regne med å gå opp i løpet ov svangerskapet ? Og er det greit å gå ned i vekt de 2- 3 første mnd av et svangerskap ? 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Det er slettes ikke så uvanlig at overvektige kvinner som blir gravide, ikke har den helt store vektøktningen i svangerskapet, som de kanskje hadde fryktet. Hva dette skyldes, vet jeg ikke helt. Er man overvektig fordi man har en tendens til å overspise, er det mange som slutter med dette når de går gravide. Kanskje fordi gleden over å være gravid gir så stor mening, at man rett og slett ikke trenger de voldsomme måltidene. Uansett tror jeg du bør belage å legge på deg 10-15 kg i løpet av de 9 månedene, men det kan tenkes at det blir både mer og mindre. Hvis du har tenkt å slanke deg de første 2-3 månedene, så vil jeg ihvertfall fraråde en streng diett, men klarer du å leve sunt uten å kutte ned på det mest nødvendige, men heller droppe søtsaker og fet mat, gjør det ingen ting om du går ned litt i begynnelsen. Lykke til med både vekttap og forhåpentligvis svangerskap. 0 Siter
Gjest Putte Skrevet 28. februar 2002 Skrevet 28. februar 2002 Det er slettes ikke så uvanlig at overvektige kvinner som blir gravide, ikke har den helt store vektøktningen i svangerskapet, som de kanskje hadde fryktet. Hva dette skyldes, vet jeg ikke helt. Er man overvektig fordi man har en tendens til å overspise, er det mange som slutter med dette når de går gravide. Kanskje fordi gleden over å være gravid gir så stor mening, at man rett og slett ikke trenger de voldsomme måltidene. Uansett tror jeg du bør belage å legge på deg 10-15 kg i løpet av de 9 månedene, men det kan tenkes at det blir både mer og mindre. Hvis du har tenkt å slanke deg de første 2-3 månedene, så vil jeg ihvertfall fraråde en streng diett, men klarer du å leve sunt uten å kutte ned på det mest nødvendige, men heller droppe søtsaker og fet mat, gjør det ingen ting om du går ned litt i begynnelsen. Lykke til med både vekttap og forhåpentligvis svangerskap. Vil bare støtte meg til det jordmor Trine Endsjø sier her: Jeg veide 82 kilo da jeg startet mitt 1. svangerskap (er 176 cm lang), og da jeg hadde født poden var jeg nede i 67 kg!! Lysten på noe godt, som jeg hadde hver dag før graviditeten, forsvant helt! Jeg syntes det var mye bedre å tygge en tyggegummi, spise et eple osv. enn å stappe i meg store Japp'er, karameller osv. Og slik har det vært i mitt 2. svangerskap også. Må tilføye at poden min, som nå er 2,5 år, veide 4010 gram ved fødselen, så han hadde ikke hatt det vondt/manglet mat, iallefall! Hvor stor denne babyen er, gjenstår det å se, men nå 3 uker før termin, har jeg lagt på meg 2 kilo, og jeg har ikke vært oppe i 82 mellom svangerskapene heller. Lykke til, Adidas! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.