gojenta2 Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har skrevet inn dette innlegget før, men fikk aldri svar eller kommentarer fra noen, derfor prøver jeg igjen, da dette er veldig viktig for meg, og håper Gro Isachse og andre vil svare... Jeg er ei ung jente som sliter med onani. Jeg begynte ganske sent å onanere bevisst, det var en tidligere kjæreste jeg hadde i gymnas-tiden som oppfordret meg til å fantasere og bli kjent med meg selv. Noe jeg gjorde, og lærte mye av. Vil kalle meg selv veldig aktiv på onani-fronten på den tiden, noen ganger kunne jeg ikke vente til jeg skulle "sove middag" fordi da fikk jeg litt tid for meg selv. Noen år senere ble jeg sammen med en ny gutt, som jeg fremdeles er sammen med. Vi har et utrolig flott forhold, og dette er meget mulig han jeg kommer til å gifte meg med. Men, problemet startet en gang vi pratet om fantasier. Har et veldig åpent forhold hvor vi kan prate om alt. Likevel hadde jeg bestemt meg for tidligere at fantasiene mine ville jeg holde for meg selv. De er så private at jeg ikke visste hvordan jeg ville takle det dersom jeg fikk negativ respons på de mest intime. Vel, nå vet jeg det. Kjæresten min ble så nysgjerrig på fantasiene mine at han dessverre presset meg til å fortelle så og si alle. Det kom bla fram at jeg noen ganger fantaserer om andre enn ham. (disse fantasiene gjelder under onanering, ikke samleie) Han ble såret, lei seg, sint og frustrert, og greidde ikke å skjule dette for meg. Reaksjonen hans,og utspørringen var så kraftig,og uventet at jeg ble helt satt ut. Jeg angrer bittert på at jeg fortalte ham alt dette, men nå er det for sent. Etter den kvelden har jeg nemlig ikke greidd å fantasere på egenhånd lenger, og dermed ikke greidd å bli kåt og heller ikke fått til å onanere, noe jeg vet jeg egentlig setter stor pris på,og savner MYE. Jeg har tatt dette opp med kjæresten min, han har sagt unnskyld, men jeg greier ikke helt å legge vekk bitterheten som kommer når jeg enda en gang forsøker å få til å onanere, men må gi meg fordi ting bare stopper opp. Da ligger jeg igjen og griner for meg selv, forbanner kjæresten min og tilfeldighetene. Jeg prøver igjen og igjen. Jeg tar meg god tid, har kjøpt meg vibrator, bruker dusjen (her er det mest vellykket), bruker olje, prøver i periode å bare la det ligge og ikke stresse med det, og prøver igjen selv om det kanskje ble misslykket første gangen. Det som skjer er at det liksom stopper opp når jeg trenger fantasiene mine mest, for å "tippe meg over" til orgasme. Da blir det bråstopp, og all lyst forsvinner. Bruker også mye lengre tid på å komme i gang, og er generelt ikke kåt når jeg prøver. Blir kåt av kjæresten min, og har ikke problemer når vi er sammen, men savner å kunne "underholde" meg selv, bl.a fordi vi bor langt fra hverandre og ser hverandre sjeldent. Dessuten vet jeg at jeg nyter det, og elsker sex, både med og uten kjæresten min. Så, hva gjør jeg? Ingenting fungerer. Det kan også sies at jeg har hatt det slik i over 2 år nå....Føles ut som om jeg har mistet en viktig del av meg selv. Har hørt om "onani-kurs", holdes de i norge? hvor mye koster det? Jeg er villig til å prøve det meste for å få sexlivet mitt tilbake... Jeg savner det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43783-hjelpgro-isachsen-og-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @ramis Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 hmm, synes litt synd på deg jeg... det heter seg jo at dersom man ikke tror man kan tøåe svaret, ikke spør. synes at kjæresten din burde fulgt dette. det er jo veldig synd at han ikke tolererer at du har fantasier om andre enn ham. kan vel kanskje fortså at akkurat det er litt sårt, men det rettferdiggjør ikke hans oppførsel. min mening er at du bør forsøke å heve deg over dette. la ham sutre som en liten unge, hvis det får ham til å føle seg bedre, det er han som blir å slite med dette. ikke tenk no mer på det, nyt livet og deg selv. hvis dette "problemet" vedvarer så synes jeg at du skal kvitte deg med ham, da har du det bedre med deg selv og en vibrator. menn er ikke så viktig at man trenger å forsake sine egne følelser og sitt eget liv. lett å si at man skal bryte ut av et forhold, vet at det blir vondt, men man må tenke på seg selv og glemme omstendighetene litt... en stor oppmuntrende klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43783-hjelpgro-isachsen-og-andre/#findComment-164561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Det høres ut til at du har hatt et frydefullt og frodig fantasiliv, så jeg skjønner din frustrasjon over fantasiene som forsvant. Det må da være en måte du kan hente fantasiene dine tilbake på. Skulle tro det trengs et par gangers suksess på gamle fantasitomter for at det løsner for deg igjen. Siden det virker som om kjerna til problemet var da du delte dine innerste tanker med kjæresten din – hva vil skje om du gjør det samme igjen, men denne gangen sammen med ham og denne gangen på en ubetinget positiv måte? Han må i utgangspunktet forplikte seg til å bare gi positiv respons. Har faktisk kjempegode erfaringer med å dra på fantasireiser, helt inn i de innerste erotiske irrganger på tomannshånd. Fantasireiser kan foretas på følgende måte: Begge ligger avslappet ved siden av hverandre - gjerne nakne eller lettkledte med alle erogene soner åpent tilgjengelig for egen hånd, kanskje også for partneren. Så begynner den ene å fortelle en erotisk historie, for eksempel en fantasi du kjenner og som tenner (har tent) deg tidligere. Lukk gjerne øynene – kjæl med kroppen din og han med sin - og dvel ved det som tenner mest både fysisk og psykisk - vibratoren kan også være med. Vil han delta i historien og komme med innskudd eller overta fortellingen er det flott. Du kan overta når du føler for det og spinne videre på hans versjon eller selv velge nye vinklinger eller nye fantasier du tror begge kan ha glede av. En ufarlig måte å starte på kan for eksempel være å fortelle om erotiske flotte faktiske hendelser dere har hatt, hvor tenningen var på topp og pensle ut de deiligste detaljer. Det må være lov å bringe inn nye elementer på ting dere kunne tenkt dere å gjøre, som ikke skjedde der og da - på fantasiplanet. Dermed foretar han en reise i ditt hode og du en i hans. La deg flyte inn i den magiske halvdøsige tilstanden av velvære og kåthet. Hør på stemmen din og la deg hisse opp av din egen historie eller hans. Fortsett og kjæle med deg selv, eller kanskje du ette hvert får lyst til å kjæle med ham eller han med deg, men fortsett med å dele historier så lenge dere gleder hverandre. Om han ikke føler seg som noen god historieforteller til å begynne med er det nok at han så vidt deltar. Det løsner nok. Håper en slik positiv opplevelse eller flere gjør at du finner tilbake til dine gamle gleder – også på egen hånd. Onanikurs kan selvsagt også være en måte å få tilbake fantasiene dine på. Kursene arrangeres av den svenske orgasmeterapauten Ylva Frantzen og Susanna som er innehaver av den erotiske butikken Secrets i Oslo. Susanna er ei flott, seriøs jente som kan mye om sex. Da jeg snakket med henne sist for ca. ett år siden, hadde de fortsatt kurs. Har ikke selv deltatt på kursene deres, og vet ikke hva de koster, men det vet kanskje noen andre? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43783-hjelpgro-isachsen-og-andre/#findComment-164572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gojenta2 Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 hmm, synes litt synd på deg jeg... det heter seg jo at dersom man ikke tror man kan tøåe svaret, ikke spør. synes at kjæresten din burde fulgt dette. det er jo veldig synd at han ikke tolererer at du har fantasier om andre enn ham. kan vel kanskje fortså at akkurat det er litt sårt, men det rettferdiggjør ikke hans oppførsel. min mening er at du bør forsøke å heve deg over dette. la ham sutre som en liten unge, hvis det får ham til å føle seg bedre, det er han som blir å slite med dette. ikke tenk no mer på det, nyt livet og deg selv. hvis dette "problemet" vedvarer så synes jeg at du skal kvitte deg med ham, da har du det bedre med deg selv og en vibrator. menn er ikke så viktig at man trenger å forsake sine egne følelser og sitt eget liv. lett å si at man skal bryte ut av et forhold, vet at det blir vondt, men man må tenke på seg selv og glemme omstendighetene litt... en stor oppmuntrende klem fra tusen takk for lange og fine tilbakemeldinger. Nå har det seg faktisk sånn at det er slutt mellom meg og han det gjaldt når jeg skrev innlegget første gangen, så det å dele fantasiene og prøve på nytt på den måten blir nok litt vanskelig da jeg ikke kan se for meg at jeg skal gjøre det med en som jeg ikke har vært sammen med over en viss tid. Jeg har hatt noen positive opplevelser på egenhånd etter at jeg fikk dette problemet, men det skjer kanskje i 1 av 50 forsøk, så det er de gangene jeg misslykkes, og ligger tilbake føler meg bitter og tom, jeg husker best. Uansett, jeg prøver så godt jeg kan, og sier ikke neitakk dersom flere har gode onani-tips til meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43783-hjelpgro-isachsen-og-andre/#findComment-165217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.