Gå til innhold

hjelp....ønsker seriøse svar

Anbefalte innlegg

Gjest Bare trist

Hei, jeg er en dame på 33 år og i beste velgående, var det ihvertfall.....

Jeg måtte ta en utskrapning da jeg var omtrent 6 uker på vei, for det fantes ikke foster, bare sekken rundt. Jeg ble lagt inn til utskrapning, det gikk greit og jeg blødde svakt ca.3 dager etterpå. En uke etter inngrepet fikk jeg brev om at jeg måtte ta en ny gravi-test og blodprøve. Dette gjorde jeg og fikk nok en gang beskjed om at jeg var gravid!!!!!! Inn til innvendig ultralyd. Det viste seg at gynekologen hadde IKKE fått med alt ved den første utskrapningen!!!!!!!!! Jeg fikk sjokk, men det er først i ettertid at reaksjonene har kommet.

Jeg har tenkt å kontakte pasientombudet i kommunen jeg bor i, men kan noen gi meg andre råd????? Jeg synes det er fullstendig makabert at slikt kan gå an i det norske helsevesen i 2002!!! Hvem kan man stole på? Gi meg råd noen :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43790-hjelp%C3%B8nsker-seri%C3%B8se-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skjer ikke helt sjelden at det kan vaere rester igjen, man gjoer inngrepet med utskraping ' i blinde',. Iblant kan det vaere blodlevrer i livmoren. Noen ganger kan man vaere usikker paa om det kan vaere graviditet utenfor livmoren, og man tar en ekstra sjekk for aa finne graviditetsrester i livmoren.

Dette til informasjon.

Gjest Nickita

Hei! Har opplevd akkurat det samme som deg. Vari uke 8-9 da jeg hadde en missed abortion og påfølgende utskraping. Hadde en del smerter etterpå, og tok selv kontakt med sykehuset for å høre om alt var som det skulle. Fikk da ny ultralyd, og der viste det seg at de ikke hadde fått med alt under inngrepet. Gikk da i litt over en uke med ganske sterke "mens" smerter, og blødde ut resten. Tror ikke jeg hadde tatt kontakt med noen for å klage hvis jeg var deg, hva vinner du på det? Måtte du forresten inn til ny utrskapning, eller kom det av seg selv? Skjønner jo hvis du er spes. frustrert hvis du måttte inn til nytt inngrep. Men jeg tror at dette er slikt som skjer, har i alle fall fått beskjed om det i ettertid. Legene ser ikke hva de gjør når de foretar utskrapningen. Tok du forrsten blodprøve for å måle hcg siden du fikk brev fra sykehuset? Jeg tok kontakt selv, pga smerter.

Gjest bare trist
  Nickita skrev (På 26.2.2002 den 19.05):

Hei! Har opplevd akkurat det samme som deg. Vari uke 8-9 da jeg hadde en missed abortion og påfølgende utskraping. Hadde en del smerter etterpå, og tok selv kontakt med sykehuset for å høre om alt var som det skulle. Fikk da ny ultralyd, og der viste det seg at de ikke hadde fått med alt under inngrepet. Gikk da i litt over en uke med ganske sterke "mens" smerter, og blødde ut resten. Tror ikke jeg hadde tatt kontakt med noen for å klage hvis jeg var deg, hva vinner du på det? Måtte du forresten inn til ny utrskapning, eller kom det av seg selv? Skjønner jo hvis du er spes. frustrert hvis du måttte inn til nytt inngrep. Men jeg tror at dette er slikt som skjer, har i alle fall fått beskjed om det i ettertid. Legene ser ikke hva de gjør når de foretar utskrapningen. Tok du forrsten blodprøve for å måle hcg siden du fikk brev fra sykehuset? Jeg tok kontakt selv, pga smerter.

Takk for ditt svar.

Ja, jeg tok ny gravi-test og måtte deretter inn til ny innvendig ultralyd for så å ta en utskrapning igjen......

Nå begynner jeg å komme meg igjen etter det som har vært men jeg har hatt mange rare reaksjoner......

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...