Gjest Bare trist Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei, jeg er en dame på 33 år og i beste velgående, var det ihvertfall..... Jeg måtte ta en utskrapning da jeg var omtrent 6 uker på vei, for det fantes ikke foster, bare sekken rundt. Jeg ble lagt inn til utskrapning, det gikk greit og jeg blødde svakt ca.3 dager etterpå. En uke etter inngrepet fikk jeg brev om at jeg måtte ta en ny gravi-test og blodprøve. Dette gjorde jeg og fikk nok en gang beskjed om at jeg var gravid!!!!!! Inn til innvendig ultralyd. Det viste seg at gynekologen hadde IKKE fått med alt ved den første utskrapningen!!!!!!!!! Jeg fikk sjokk, men det er først i ettertid at reaksjonene har kommet. Jeg har tenkt å kontakte pasientombudet i kommunen jeg bor i, men kan noen gi meg andre råd????? Jeg synes det er fullstendig makabert at slikt kan gå an i det norske helsevesen i 2002!!! Hvem kan man stole på? Gi meg råd noen På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43790-hjelp%C3%B8nsker-seri%C3%B8se-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det skjer ikke helt sjelden at det kan vaere rester igjen, man gjoer inngrepet med utskraping ' i blinde',. Iblant kan det vaere blodlevrer i livmoren. Noen ganger kan man vaere usikker paa om det kan vaere graviditet utenfor livmoren, og man tar en ekstra sjekk for aa finne graviditetsrester i livmoren. Dette til informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43790-hjelp%C3%B8nsker-seri%C3%B8se-svar/#findComment-165006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickita Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei! Har opplevd akkurat det samme som deg. Vari uke 8-9 da jeg hadde en missed abortion og påfølgende utskraping. Hadde en del smerter etterpå, og tok selv kontakt med sykehuset for å høre om alt var som det skulle. Fikk da ny ultralyd, og der viste det seg at de ikke hadde fått med alt under inngrepet. Gikk da i litt over en uke med ganske sterke "mens" smerter, og blødde ut resten. Tror ikke jeg hadde tatt kontakt med noen for å klage hvis jeg var deg, hva vinner du på det? Måtte du forresten inn til ny utrskapning, eller kom det av seg selv? Skjønner jo hvis du er spes. frustrert hvis du måttte inn til nytt inngrep. Men jeg tror at dette er slikt som skjer, har i alle fall fått beskjed om det i ettertid. Legene ser ikke hva de gjør når de foretar utskrapningen. Tok du forrsten blodprøve for å måle hcg siden du fikk brev fra sykehuset? Jeg tok kontakt selv, pga smerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43790-hjelp%C3%B8nsker-seri%C3%B8se-svar/#findComment-165043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare trist Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Nickita skrev (På 26.2.2002 den 19.05): Hei! Har opplevd akkurat det samme som deg. Vari uke 8-9 da jeg hadde en missed abortion og påfølgende utskraping. Hadde en del smerter etterpå, og tok selv kontakt med sykehuset for å høre om alt var som det skulle. Fikk da ny ultralyd, og der viste det seg at de ikke hadde fått med alt under inngrepet. Gikk da i litt over en uke med ganske sterke "mens" smerter, og blødde ut resten. Tror ikke jeg hadde tatt kontakt med noen for å klage hvis jeg var deg, hva vinner du på det? Måtte du forresten inn til ny utrskapning, eller kom det av seg selv? Skjønner jo hvis du er spes. frustrert hvis du måttte inn til nytt inngrep. Men jeg tror at dette er slikt som skjer, har i alle fall fått beskjed om det i ettertid. Legene ser ikke hva de gjør når de foretar utskrapningen. Tok du forrsten blodprøve for å måle hcg siden du fikk brev fra sykehuset? Jeg tok kontakt selv, pga smerter. Takk for ditt svar. Ja, jeg tok ny gravi-test og måtte deretter inn til ny innvendig ultralyd for så å ta en utskrapning igjen...... Nå begynner jeg å komme meg igjen etter det som har vært men jeg har hatt mange rare reaksjoner...... Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43790-hjelp%C3%B8nsker-seri%C3%B8se-svar/#findComment-167250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.