Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år hatt en merkelig menssyklus. Jeg har mens i opptil 14 dager. Syklusen min er ganske nøyaktig. Mensen kommer omtrent på klokkeslettet når den er forventet.

Mensperioden forløper seg slik:

De første dagene... opptil 7-8 dager blør jeg ikke mye.. men må bruke tampong/bind. Deretter kan menssmertene komme, for så å blø kraftigere de neste dagene. Så svakere til perioden er over.

Jeg har to barn. Syklusen min utviklet seg slik mellom de to graviditetene. Jeg bruker ikke p-piller, men har et ønske om å begynne. Jeg fikk en hormonkur av min fastlege for noen år siden for å prøve å rette på syklusen, men det hjalp ikke. Jeg har også blitt behandlet av homeopat og akupunktør... uten hell.

Jeg er 31 år, ikkerøyker. Er 3 fasepillen ok å bruke? Eller anbefales minipillen? Jeg er litt engstelig for humørsvingninger. Da dette er grunnen til at jeg ikke bruker pillen i dag. Hva med P-sprøyte?

Jeg har gått i terapi for spiseforstyrrelser i over et år, og går fortsatt. Dette går på overspising, så dette har neppe noen innvirkning på menssyklusen. Men kanskje på hormonene???

Jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43864-14-dager-p%C3%A5-14-dager-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil anbefale deg vanlig p-pille for prevensjon og for aa regulere bloedning. De andre metoder vil ofte oeke uregelmessigheten, i al fall i starten. Bruk monofase-pille, den har litt mindre tendens til uregelmessighet enn trefase.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...