Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det spre seg til kne, hofter og rygg? Har slitt med et kne noen uker, og i dag plutselig fikk jeg vondt i hofter og rygg...nedre rygg.

Fortsetter under...

Skrevet
  Gargamel skrev (På 19.1.2018 den 16.00):

Har du fått påvist kreft i underlivet? :(

Ekspander  

Nei, men jeg tror det er det det er.

Skrevet
  elina777 skrev (På 19.1.2018 den 16.10):

Jeg tror jeg har kreft i underlivet selv

Ekspander  

Ja det er ikke kjekt å tro det :( 

Annonse

Skrevet
  Gargamel skrev (På 19.1.2018 den 16.12):

Det må dere få sjekket hos legen. 

Ekspander  

Må vel det. 

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 19.1.2018 den 16.01):

Ekspander  

At du har vondt i et kne og korsryggen har ingenting med underlivskreft å gjøre.

Hvis du skal engste deg for spredning av kreft til skjelettet (som er uhyre smertefullt og dødelig), må du nesten vente til du har fått kreft et annet sted først. Det er liksom definisjonen på spredning.

Gjest elina777
Skrevet

Jeg ba om å få tatt celleprøve, men fikk ikke siden jeg tok for 2 år siddn

Skrevet

Beklager for krast svar, men å tro man har underlivskreft og spredning fordi man har vondt i et kne virker rablende sinnsykt på meg. 

Det er dessuten normalt at smerter forplanter seg opp eller ned om man f.eks har vondt i kneet fordi man gjerne kompenserer med å belaste anderledes/feil. 

Gå til legen hvis du mistenker underlivskreft, men det har seriøst helt andre symptomer enn dårlig kne. 

Anonymkode: b5572...2be

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 19.1.2018 den 16.01):

Ekspander  

Hva baserer du det på? Hvilke andre symptomer har du utover de smertene du nevner?

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Hvor gammel er du? Underlivskreft sprer seg sjelden til skjelettet, og spredning av kreft til et kne har jeg ikke hørt om.

Hilsen Mette

Skrevet
  laban skrev (På 19.1.2018 den 16.21):

At du har vondt i et kne og korsryggen har ingenting med underlivskreft å gjøre.

Hvis du skal engste deg for spredning av kreft til skjelettet (som er uhyre smertefullt og dødelig), må du nesten vente til du har fått kreft et annet sted først. Det er liksom definisjonen på spredning.

Ekspander  

Ok, det er veldig smertefullt men ikke når jeg ligger. 

Annonse

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.1.2018 den 16.25):

Beklager for krast svar, men å tro man har underlivskreft og spredning fordi man har vondt i et kne virker rablende sinnsykt på meg. 

Det er dessuten normalt at smerter forplanter seg opp eller ned om man f.eks har vondt i kneet fordi man gjerne kompenserer med å belaste anderledes/feil. 

Gå til legen hvis du mistenker underlivskreft, men det har seriøst helt andre symptomer enn dårlig kne. 

Ekspander  

Hvilke symptomer da? Min mor har hatt det og tre søskenbarn. 

Skrevet
  Bokormen123 skrev (På 19.1.2018 den 16.40):

Hva baserer du det på? Hvilke andre symptomer har du utover de smertene du nevner?

Ekspander  

Nei jeg bare føler det er noe galt.

Skrevet
  Mette Moen, Gynekolog skrev (På 19.1.2018 den 17.00):

Hvor gammel er du? Underlivskreft sprer seg sjelden til skjelettet, og spredning av kreft til et kne har jeg ikke hørt om.

Hilsen Mette

Ekspander  

45 år. Ok. Mente jeg leste det kunne spre seg til knær.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.1.2018 den 16.25):

Ekspander  

Men det er mulig det du skriver, at jeg har belastet feil...har jo gått rart i flere uker nå. 

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 19.1.2018 den 17.51):

Men det er mulig det du skriver, at jeg har belastet feil...har jo gått rart i flere uker nå. 

Ekspander  

Når en har veldig vondt i feks et kne, så er det helt vanlig å gå litt "skeivt". Noe som over tid (noen uker er nok) kan føre til smerter andre steder i kroppen.

Rett før jeg fikk hofteprotese så hadde jeg veldig vondt i begge hoftene og spesielt det ene kneet. Ikke lenge etter operasjonen forsvant smertene i den hofta som ikke ble operert pluss kneet. Rett og slett fordi jeg da belastet begge beina/hoftene riktig.

Skrevet
  emilie321 skrev (På 19.1.2018 den 18.24):

Når en har veldig vondt i feks et kne, så er det helt vanlig å gå litt "skeivt". Noe som over tid (noen uker er nok) kan føre til smerter andre steder i kroppen.

Rett før jeg fikk hofteprotese så hadde jeg veldig vondt i begge hoftene og spesielt det ene kneet. Ikke lenge etter operasjonen forsvant smertene i den hofta som ikke ble operert pluss kneet. Rett og slett fordi jeg da belastet begge beina/hoftene riktig.

Ekspander  

Ok. Får prøve å gå skikkelig da. 

Skrevet
  elina777 skrev (På 19.1.2018 den 16.21):

Jeg ba om å få tatt celleprøve, men fikk ikke siden jeg tok for 2 år siddn

Ekspander  

Da må du finne en lege som lar deg få ta ny,eller på privat klinikk koster ca 1100 kr

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...