Gå til innhold

Dr.Moen - Altfor sterk menstruasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Bløderen

Hei Dr. Moen og andre!

Jeg har alltid hatt ganske lang menstruasjon (ca 8 dager) og blødd mye, men etter fødselen for 7-8 mnd siden, har det blitt mye verre. Jeg kan blø opptil 10-11 dager og blør inmari masse! Har begynt med p-pille igjen, men det har ikke hjulpet noe særlig. Jeg er blodfattig fra før og merker at jeg blir slappere av dette. Det er også veldig upraktisk da jeg ikke kan forlate huset de 4-5 første dagene jeg har mens fordi jeg blør så voldsomt! Har du noen tips på medikamenter jeg kan spørre legen etter som gjør menstruasjonen kortere og blødningene svakere?

Jeg er veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43915-drmoen-altfor-sterk-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Muskelknuter paa livmoren kan oeke menstruasjonen, det maa utelukkes. Hvis ikke p-pille hjelper, kan man forsoeke med hormonspiral. Cyklokaprontabletter kan redusere bloedning. Hvis du ikke oensker flere barn, kan man utfoere spesiell behandling av livmorslimhinnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...