Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei 19 år gammel jente som har vært plaget med ubehag i underlivet i overkant av en uke.

Det startet med at jeg hadde sex med kjæresten i 3 dager i strekk forrige uke, fra 16. til 19 jan. Etter den 3.dagen kjente jeg at jeg begynte å få et gnagsår, ved skjedeåpningen. Dette var fordi jeg ikke hadde fått nok tid til å bli våt nok, vil jeg tro. Så vi brukte Aloe Vera 2 av dagene for å gjøre det enklere. Da jeg merket dette gnagsåret nevnte jeg at vi burde ta en pause fra nå av. Men likevel hadde vi samleie senere den samme kvelden fordi vi kunne ikke dy oss. Dagen etterpå var det blitt et åpent sår som jeg ikke kunne kjenne før jeg gikk på do. Det var svært smertefullt å tisse, og det har pågått nå siden 20. jan, men det var først i dag at det har begynt å virkelig roe seg. Samtidig for noen dager siden kjente jeg to kuler ved siden av kjønnsleppene og de gjorde vondt å ta på. De så nesten ut som kviser og væskefylte klumper. Det startet med to litt store, og de var der i to dager til de begynte å forsvinne litt. Men dagen etter de var halvveis borte hadde det utviklet seg noe voldsomt og det var kommet mange flere i forskjellige størrelser. Nå kjennes det ømt ut i hele underlivet og det er vondt/ubehagelig å berøre disse klumpene. Vanligvis bruker jeg stringtruser men nå for tiden bruker jeg bomullstruser og sover naken for å få mest som mulig luft til underlivet. Vi har ikke sex nå for tiden fordi jeg vil bruke tid på å eventuelt la dette gro. Jeg har konkludert med at såret jeg fikk av å ha mye samleie først er noe annet enn disse klumpene jeg har fått i ettertid. Men jeg syns det er så rart at jeg helt plutselig skulle få de væske fylte klumpene...

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart ett år og vi har kun hatt ubeskyttet sex. Jeg har snakket mye med han om plagene mine og han sier han verken har symptomer eller er smittet med kjønnssykdommer. Han har ikke sjekket seg på noen år, og jeg har aldri sjekket meg fordi jeg ikke har merket noen symptomer. Jeg hadde soppinfeksjon ved seksuell overføring da jeg var 16, men det ordnet seg etter jeg brukte Canesten (krem) i noen dager. Jeg har nå forsøkt å bruke Canesten (krem) i 2 dager men jeg ser ingen forbedring, så er derfor bekymret for at dette ikke er en soppinfeksjon. Jeg har googlet i ett siden plagene mine startet, og selv om det skremmer meg veldig kan jeg nå kjenne igjen symptomene på Herpes. Jeg vurderer i skrekk og gru å dra til legen og få sjekket meg om dette ikke blir bedre, men jeg ville ta en siste sjans på å se om du kan hjelpe meg å sette ord på hva dette er først.

Jeg har valgt å legge til et bilde så det forhåpentligvis vil bli enklere å se hva dette kan være.

IMG_1408.jpg

Anonymkode: 754fd...80d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/439174-plage-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, dette ser ut som herpes, og det stemmer også med dine symptomer. Man kan bli smittet av partner uten at han har utbrudd eller vet at han er smittebærer. Du kan få tatt prøve av blemmene for å få klar diagnose, men utslettet er nok så typisk. Det er medisiner for å forkorte utbruddet, men det er nok for sent å starte med det nå etter en uke. Man kan ikke sjekke seg for viruset når det ikke er utbrudd. Ca halvparten får bare dette ene utbrudd, mens andre halvparten får tilbakefall, men da som regel mindre utbrudd. Veldig mange er smittet med herpes-virus (type 1 eller 2), men det er langt fra alle som får utbrudd. Herpes type 1 finnes som munnsår, men kan også ses ved underlivsherpes.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/439174-plage-i-underlivet/#findComment-3830629
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...