Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 25 år, som de siste to årene (feb.-00) har brukt vanlig kobberspiral etter et svangerskap og fødsel i okt.-99. Jeg har fryktelig lange mensblødninger (10-14 dager, hvorav 3-4 dager med svært kraftig blødning), og lite regelmessighet i syklusene.

Før svangerskap og fødsel brukte jeg flere typer p-piller (Trionetta, Eugynon, Conludag) men alle med bivirkninger og da spesielt vektøkning. Jeg har nå fått skrevet ut resept på p-pillen Yasmin, som skulle være "bedre" med tanke på de bivirkningene jeg tidligere har opplevd.

Så til mitt spørsmål; jeg har forsatt spiral, og pga. div. omstendigheter så har jeg måttet utsette legetimen for fjerning av denne. Mulighetene er derfor til stede for at jeg må begynne på p-piller før jeg har fått fjernet spiralen. Er dette farlig? Jeg får jo fjernet spiralen så fort som mulig, men dessverre ser det ut til at mensen kommer før jeg rekker dette. Kan jeg trygt begynne på Yasmin før jeg har fjernet spiralen, ved første dag mens.? Eller må jeg vente en hel mnd., slik at jeg får fjernet spiralen? Jeg er litt opptatt av dette, da jeg får mye kløe og ubehag ved bruk av kondom, og lysten på flere barn er sterkt fraværende foreløpig ;o)

Håper noen kan svare meg!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43950-fjerne-spiral-og-overlapping-med-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...