Gå til innhold

kan han sparke meg ned mot livmorhalsen?bekymret!

Anbefalte innlegg

I går ettermiddag, lå jeg i sengen for å hvile, da jeg våknet opp en time, eller to etterpå, hadde jeg noen merkelige dunkende bevegelser, som føltes var innenfor livmorhalsen min. Kan barnet sparke ned der, eller er dette noe annet? Dette har jeg kjent utover kvelden, og nå i natt har jeg også kjent det. Det er ikke vondt, eller ubehagelig, men når en ikke vet hva det er blir en jo bekymret!

Kynnere kan da ikke utarte seg slik? Hikker han, kan det være det jeg kjenner? Rart at det føles i nederste del av livmorhalsen???

Hilsen en bekymret mamma i uke 22.

Fortsetter under...

Det samme gjør nurket mitt. Jeg er 25+5 nå, og har kjent dette fenomenet i et par uker. I dag er det ekstra ille. Jeg vet at h*n ligger med hodet ned for det meste, men lurer på om det er noen små hender som drar i noe, eller snur seg rundt eller noe sånt. Ganske vondt og ubehagelig, synes jeg, men det har (hos meg) ikke noe med kynnere å gjøre.

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du føler denne dunkingen som helt regelmessig, er det store sjanser for at barnet hikker. Barnet kan også sparke ned mot livmorhalsen, men gjør det neppe taktfast. Uansett er det normalt og ikke farlig på noen måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...